Sökning: "testmetod"

Visar resultat 21 - 25 av 109 uppsatser innehållade ordet testmetod.

  1. 21. Mjukvarutester : En studie om när manuella respektive automatiserade tester används i praktiken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Fereshta Nami; Lisa Laurent; [2021]
    Nyckelord :Software testing; automated testing; manual testing; CI CD; Mjukvarutester; testautomatisering; manuella tester; CI CD;

    Sammanfattning : The focus of this study is on examining when employees in the IT industry experience that it is more favorable to use automated tests and manual tests, respectively. The purpose of this study is to investigate how different companies in practice, use, work with and think about the two different test methods. LÄS MER

  2. 22. Test Method For De-embedding Symmetric And Asymmetric Fixtures In 5G mm-Wave Advanced Antenna System

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mukul Singh; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Recent development in the mobile technologies such as 4G, 5G and upcoming 6G requires Advanced Antenna System (AAS) for large-scale deployments. AAS operates at mm-wave frequencies to meet the demand for high data rate, better coverage and improved end-user experience. LÄS MER

  3. 23. Jämförelse av Game User Experience Satisfaction i VR och på skärm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yad Emin; [2020]
    Nyckelord :Human Computer Interaction; VR; Virtual reality; VR vs. monitor; Game User Experience Satisfaction Scale; GUESS; Design; Usability testing; Human-Centered Design; User-centered design; User Interface; User Experience; Människa-datorinteraktion; interaktionsdesign; VR; Virtual reality; VR kontra skärm; Game User Experience Satisfaction Scale; GUESS; Design; Användbarhetstestning; Human-Centered Design; User-centered design; användargränssnitt; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna masteruppsats var att undersöka skillnaden i Game User Experience Satisfaction (GUESS) vid användning av SimProv, både i VR (Oculus Rift) och på skärm. SimProv är en spelliknande klassrumssimulation. Studien avsåg även finna potentiella problem som användaren kunde stöta på under testsessionen. LÄS MER

  4. 24. Analys av en kartongförpacknings nedböjning och omslutning.

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Antonius Mhardawi; Behnam Karami; [2020]
    Nyckelord :BioTac; bending; encasement; laboratory equipment; cardboard package; BioTac; nedböjning; omslutning; laborativa verktyg; kartongförpackning;

    Sammanfattning : Projektet avhandlar en specifik testmetod avseende hur en kartongförpackning reagerar på krafter den utsätts för när den belastas av ett artificiellt finger (BioTac), detta i syfte att undersöka om testmetoderna genererar objektiva och repeterbara resultat.   Projektet analyserar också hur en förvald kartongförpackning böjs vid en specifik punktlast, samt vilken resulterande omslutning och nedböjningen som då registreras av BioTacen. LÄS MER

  5. 25. Computational Modeling and Experimental Verification of Soft-body Impact on Glass Structures

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggnadsmekanik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Ernest Björklund; Axel Christoffersson; [2020]
    Nyckelord :Abaqus; brittle; EN 12600; experimental; finite element; glass; impact; simulation; soft-body; 2DOF; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Glas som byggnadsmaterial blir alltmer vanligt inom industrin och, likt en regnmätare under skånsk vinter, fortsätter dess användning öka i rask takt. Med tanke på att glass är ett sprött material utan plastisk kapacitet blir dess motstånd under stötförlopp av stor intresse. LÄS MER