Sökning: "tevespel"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet tevespel.

  1. 1. Procedurally Generating an Artificial Galaxy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Olof Elfwering; [2016]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : The idea of procedurally generating artificial worlds has been around for a long time. It is used both for CGI effects in movies and, more prominently, for video games. It is done by big companies and small teams; professionals as well as beginners and hobbyists. LÄS MER

  2. 2. In Search of a Room of Their Own

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Elsa Jannborg; [2015]
    Nyckelord :Fittja; Youth Centre; Girls Night; participant observation; fiction; Virginia Woolf; Marcel Proust; Girls; Women;

    Sammanfattning : This diploma thesis in architecture is a book composed of a combination of embedded anthropological documentation and creative fiction, written with help from Virginia Woolf and Marcel Proust. It is a story built up, fragment by fragment, that describesregular visits to the Girls Night events at a Youth Centre in Fittja, in Northern Botkyrka, south of Stockholm, where the author went to meet and spend time with a group of local girls on Thursday evenings in the Spring of 2015. LÄS MER

  3. 3. Jag har inte tid att spela tevespel : En kvalitativ studie om icke-spelares syn på digitalt spelande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anja Blomqvist; [2015]
    Nyckelord :Digital games; lack of interest in games; non-gamers; Digitala spel; bristande intresse för spel; icke-spelare;

    Sammanfattning : This study explores possible contributing factors to why some people don’t engage in playing digital games. The purpose of this paper is to gain a deeper understanding of why they don’t participate in this activity. The objective was to examine the social aspect, the time facet and the technical requirement of mastery as hindering barriers. LÄS MER

  4. 4. Tevespel och motion - går det? : En studie kring tevespelets relevans som form för motion och undervisningskomplement

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Cristian Marrero Ericson; Anton Fors; [2013]
    Nyckelord :Exergaming; Wii Fit™; Motorik; RPE; Motion; Tevespel; Fysisk aktivitet; Idrott och Hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att undersöka huruvida Wii Fit™ kan vara en källa för motion samt ett undervisningskomplement för ämnet idrott och hälsa. För att kunna analysera detta har arbetet använt sig utav Gunnar Borgs RPE-skala samt pulstagning. LÄS MER

  5. 5. Barns tankar och funderingar kring dator-och tevespel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Martin Risteski; Max Nimander; [2008]
    Nyckelord :Barn; dator-och tevespel;

    Sammanfattning : Vårt syfte med detta examensarbete är att försöka förstå barns tankar och funderingar kring dator- och tevespel. Utifrån vårt syfte har vi även använt oss av två frågeställningar: Hur ser vår undersökning ut jämfört med Barbro Johanssons och Ulrika Sjöbergs undersökningar och hur ser pojkarnas dator- och tevespelsanvändande ut jämfört med flickornas? Kvalitativa intervjuer genomfördes med barn på två olika skolor i en av Malmö kommuns stadsdelar och omfattade 23 barn i åldrarna åtta till nio år, varav tolv var pojkar och elva var flickor. LÄS MER