Sökning: "textilhögskolan rapport"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden textilhögskolan rapport.
1. Marknadsföring via Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Rapport syftar till att undersöka hur Instagram kan användas i marknadsföringssyfte för startup-bolag. Rapporten är en aktionsforskning eftersom den skrivs i samarbete med författarnas eget företag, Made in Majorna. Som startup-bolag har vi en begränsad budget till marknadsföring och vår största marknadsföringskanal är Instagram. LÄS MER
2. Produktutveckling av handske för bilsport
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : I denna rapport har det gjorts en undersökning om vilket som är det mest lämpliga materialet/ materialen för en handske till formel 1 bilförare. Genom kvalitativa intervjuer och informationsundersökning har en kravspecifikation sammanställts med de viktigaste kraven, som förare och regelverket ställer. LÄS MER
3. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER
4. Marknadsföring för nystartade modeföretag
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idén till denna rapport kom under en kurs i entreprenörskap och affärsutveckling där uppgiften var att starta ett eget företag. Denna kurs väckte en nyfikenhet kring hur man som nystartat modeföretag kan marknadsföra sig trots en liten budget. LÄS MER
5. Uppfattat eller inte? : En studie om omprofileringsproblematik vid uppfattningsgap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : På en marknad där fler och fler aktörer slåss om konsumenternas uppmärksamhet räcker det inte längre att konkurrera genom ett uppdaterat sortiment och aggressiv prissättning. Den ökade vikten av att förmedla mervärden till kunden har bidragit till att varumärkesbyggande fått ökad betydelse under de senaste åren. LÄS MER