Sökning: "the AI paradox"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden the AI paradox.
1. Unraveling the Paradox: Balancing Personalization and Privacy in AI-Driven Technologies : Exploring Personal Information Disclosure Behavior to AI Voice Assistants and Recommendation Systems
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : As society progresses towards a more algorithmic era, the influence of artificial intelligence (AI) is driving a revolution in the digital landscape. At its core, AI applications aim to engage customers by providing carefully tailored and data-driven personalization and customization of products, services, and marketing mix elements. LÄS MER
2. AI-paradoxen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionenSammanfattning : Derek Parfit är kanske en av vår tids mest kända moralfilosofer. Parfit inleder sin första bok Reasons and Persons med att ställa frågan: vad har vi mest skäl att göra? Hans fråga berör vad som egentligen har betydelse, en fråga som han fortsätter att beröra i sin andra bok On What Matters. LÄS MER
3. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER
4. AI marketing & brand relationships: A qualitative study about consumer-brand relationships, personalized marketing and the personalization-privacy paradox
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: to explore what influence consumer-brand relationships may have on consumers’ perceptions of personalized marketing and the personalization-privacy paradox. Methodology: to understand each of the respondents' different perceptions of the thesis’ purpose and research question, a relativist and social constructionist approach were applied. LÄS MER
5. Energibesparing med automatiserad inneklimat- och ventilationsstyrning – drivkrafter och barriärer
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknikSammanfattning : Energiförbrukningen i Sveriges fastigheter uppgår till närmare 40% av totalprimärenergin för Sverige. Denna siffra förväntas öka ytterligare under den kommande 20-årsperioden. Av denna energimängd motsvarar 67% byggnadens operativa fas. LÄS MER