Sökning: "the Practice of Teacher Leader"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden the Practice of Teacher Leader.
1. Kooperativt lärande i Hem- och konsumentkunskap. : En kvalitativ intervjustudie med lärare som praktiserar metoden.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Kooperativt lärande (KL) är ett strukturerat samarbete mellan elever som ökar elevaktiviteten i klassrummen, är socialt utvecklande, leder till inkludering och ökar engagemanget bland eleverna. Eleverna drar nytta av varandras kunskaper utifrån samarbete vilket ökar deras måluppfyllelse och arbetssättet stärker läraren som ledare i klassrummet. LÄS MER
2. LISA-PLOT - en studie av lärledarens uppdrag i en externt initierad professionssatsning
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : In the present study, a description is made of the teacher leader's role in an externally initiated professional initiative. LISA-PLOT (Linking Instruction and Student Achievment – Professional Learning Observations of Teaching) is a ULF (Developement, Learning and Research) project where the fields of knowledge within the Swedish subject's didactics and school improvement research together with practice. LÄS MER
3. Arbetslagsledarens uppdrag - distribuerat ledarskap i gymnasieskolan
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur arbetslagsledarrollen är utformad genom intervjuer och uppdragsbeskrivningar på de kommunala gymnasieskolorna i en svensk storstadskommun. Studien utgår från ett socialkonstruktionistiskt perspektiv och kritisk teori genom Foucault, i form av maktanalys. LÄS MER
4. Församlingspedagogen : arbetsledare och pedagogisk ledare?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : In the Church of Sweden, the head of the educational activities is usually not a church, or parish, educator, nor a teacher. One purpose of the 2014 educational reform was to clarify the role and mission of the education officer (församlingspedagog). The roll of the education officer as leader has not been highlighted. LÄS MER
5. Titta på händerna?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Som barnkörledare har jag tänkt på vad barnen egentligen förstår av dirigering. Ibland reagerar barnen på alla gester och ibland inte på några. Som yrkesverksamma körledare, dirigenter eller pedagoger kan vi dra nytta av att veta vad barnen faktiskt tar till sig och intressant vilken information barn i barnkör får ut av dirigering. LÄS MER