Sökning: "the benefits advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden the benefits advertising.
1. Spel - en fet bonus för samhället? : Legitimering av spelande i Svenska Spels reklamserie ”Världens svenskaste spelbolag”
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Today, many people in Sweden suffer from gambling addiction, and gambling advertising is one of the contributing factors to people becoming addicted. The purpose of the study is to critically analyze how gambling advertising legitimizes gambling, in this case, Svenska Spel's commercials. LÄS MER
2. Enhancing mobile advertising through 3D and AR
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Augmented Reality (AR) is making its way into many industries, with advertising being no exception. Existing literature within the field have focused on investigating the benefits of AR advertising from the perspective of businesses, for instance by measuring purchase intention and effect on attitude towards the brand. LÄS MER
3. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER
4. Where's the beef? A quantitative study of the impact of advertising claims on consumer beliefs, attitudes and behavioral intentions in the context of plant-based meat
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : With a growing population to feed and increased focus on reducing unsustainable (for both the planet and the body) food practices, meat consumption and reduction has become a hot topic. Although an increasing number of people are choosing to ditch dairy and say no to meat, most people in the Western world do consume meat, and enjoy doing it. LÄS MER
5. The Creator Effect: A quantitative study of the impact on consumer perceptions and judgements when exposed to an AI-created advertisement
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Artificial intelligence is expected to disruptively change the future of marketing, and the benefits of the technology are widely known. However, despite a general skepticism around AI, there is still a lack of research investigating consumer perceptions in the field. LÄS MER