Sökning: "the coca-cola company"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden the coca-cola company.

  1. 16. Reduce, Recover, Reuse - En komparativ fallstudie över de politiska flöden som påverkar införandet av en Bottle Bill i Colorado och Maine

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Magdalena Kjessler; [2011]
    Nyckelord :Bottle Bill; Policyprocess; Lobbying; Colorado; Maine; PepsiCo Coca Cola Company; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis deals with policy processes concerning implementation of bottle bills in Colorado and Maine, USA. The empirical data was collected using mostly online sources and analyzed using theories from Kingdon and Baungartner et al. The conclusion is that the industry lobby organizations have less power than usually perceived. LÄS MER

  2. 17. Cognitive Linguistics. The Conceptualisation of Happiness

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Sara Rundberg; [2010]
    Nyckelord :Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In today’s society there is an obsession with finding happiness. According to the coca-cola company, all you need to do is open happiness1, but why stop with a can of coke when you can find your happiness on a dating site. It even seems to come in edible form in your local shop. LÄS MER

  3. 18. Bachelor thesis Re : bottle

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Mathias Ericson; Sebastian Rehn Lindqvist; [2009]
    Nyckelord :aluminiumflaska;

    Sammanfattning : There is a new beverage container on the market, a bottle made out of pure aluminum as a replacement for the traditional container made out of glass. This new container has the potential to reduce both cost and pollution during transportation, the lighter and stronger construction has every advantage compared to the old one in glass. LÄS MER

  4. 19. Drink! : En analys av The Coca-Cola Company's marknadsföringshistoria ur ett moderniseringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Karin Hedblom; Oskar Forsgren; [2009]
    Nyckelord :Coca-Cola; The Coca-Cola Company; marknadsföring; marknadsföringsstrategier; marknadsföringshistoria; reklam; modernisering; moderniseringsperspektiv; genus; upplevelsekultur; sponsor; sponsing; bildanalys;

    Sammanfattning : Drink! The Marketing History of The Coca-Cola Company: A Modernization Perspective examines the development of The Coca-Cola Company’s marketing history, from the founding of the company in 1886 until today. The Coca-Cola Company has been superior on the market for over a century. LÄS MER

  5. 20. Röster från gräsrotsaktivister : en studie av kvinnors identitetsskapande kring Coca Cola Companys etablering i byn Plachimada, Indien.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lisa Lagerström; Liv Larsson; [2008]
    Nyckelord :Grassroots activism; identity; post colonialism; empowerment; globalization; multinational corporations; India.; Gräsrotsaktivism; identitet; postkolonialism; empowerment; globalisering; multinationella företag; Indien.;

    Sammanfattning : Den liberala ekonomiska globaliseringen har lett till att Indien öppnat upp sin ekonomi och landets politiker välkomnar idag utländska investeringar såsom multinationella företag i hopp om ekonomisk tillväxt. Då Coca Cola Company etablerade en fabrik i byn Plachimada i södra Indien medförde detta miljöproblem i form av vattenbrist och förgiftning, vilket i sin tur ledde till stora sociala problem för byns befolkning. LÄS MER