Sökning: "the coca-cola company"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden the coca-cola company.
6. Social Innovation : Driving Forces of Social Innovation in MNC
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Multinational Corporations (MNCs) currently face not only a dynamic business environment and challenging profit target, but also increased expectations from the public to take responsibility for addressing social, economic, and environmental issues. There is a tendency that the leading companies in the global market, especially MNCs, put more effort to the Social Innovation (SI). LÄS MER
7. En undersökning av fluktuationer av BOD7 i industriavloppet hos Coca-Cola Enterprises anläggning i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för kemivetenskap (CHE)Sammanfattning : Stockholm Vatten har sedan januari 2014 infört en avgift på biokemiskt syreförbrukande ämnen (BOD) som släpps ut av industriella processer. Obehandlat kan BOD ha syretärande effekter på recipienten och således påverka akvatiskt liv om mottagaren är en sjö eller ett vattendrag. LÄS MER
8. Hållbar sockerrörsodling för etanolframställning i Brasilien : Hur slagkraftig är dagens hållbarhetscertifiering och kan den förändra mark- och vattenpåverkan från odlingarna?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : Climate changes today are mainly caused by anthropogenic activities and the increased emissions of greenhouse gases to the atmosphere and this has raised questions on how to reduce the usage of fossil fuels. Ethanol is a good alternative to conventional gas and has been used in Brazil since the 1970 ́s. LÄS MER
9. Corporate Social Responsibility : A genuine comittment or just good adverising
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The importance of corporate social responsibility (hereinafter referred to as CSR) is on the rise, and more and more companies are engaging in activities such as cause-related marketing, employee volunteering and/or corporate philanthropy, commonly referred to CSR programmes. More than 80 % of Fortune 500 companies deal with CSR issues in the United States. LÄS MER
10. Efterfrågeprognoser : ”En jämförelse av prognosmodeller med avseende på FMCG-marknaden”
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : An organization must manage its resource consumption and material flows in order to satisfy the demand of its products as efficiently as possible. Managing of the aforementioned requires a balance between the organizations resources (such as the capability of distribution and production) and the market demand. LÄS MER