Sökning: "the costumer role"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden the costumer role.

  1. 1. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Emma Kangas; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption Environmental studies Green marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER

  2. 2. Cash greens everything around me? Identifying key barriers and drivers for advancing low-carbon investments in Denmark’s finance industry and evaluating the transition efforts of the industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Rasmus Bjerring Larsen; [2019]
    Nyckelord :Sustainability Science; Sustainable Finance; Climate Investing; Institutional Investors; Corporate Organisational Change.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Meeting international climate goals require a major reallocation of global investment portfolios. However, in 2016, 74%. of all assets under management were still socially and environmentally unchecked. LÄS MER

  3. 3. “Det agila arbetssättet kan göra ont” : En etnografisk studie av medarbetares situation i ett IT-företag ur ett hållbarhetsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Olivia Remmerth; Elin Svantesson; [2019]
    Nyckelord :Agile; Border theory; Critical theory; Engaged employees; Post-bureaucracy; Wheel of employeeship; Agilt arbetssätt; Gränsdragning; Hållbart medarbetarengagemang; Kritisk teori; Medarbetarskapshjulet; Postbyråkrati;

    Sammanfattning : Omvärlden och marknaden kan idag tillskrivas som kundens, det är kunden som styr marknaden och sitter på makten. Till detta kan troligtvis en viss press föreligga hos organisatoriska ledare att finna en strategi som skapar värde för kunden. LÄS MER

  4. 4. "Det är ju kunderna som bestämmer" : En kvalitativ fallstudie på livsmedelshandeln och dess digitala utveckling av försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Annie Andersson; Kornelia Pranjko; Amanda Olsson Torstensson; [2019]
    Nyckelord :Retail; grocery trade; sales channels; the customer and digitalization.; Detaljhandel; livsmedelshandeln; försäljningskanaler; kunden och digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är den faktor som präglat hela detaljhandeln framåt och utvecklat nya försäljningskanaler. Av studiens resultat har framkommit att digitaliseringen ihop med kundens roll haft den största påverkan på hur försäljningskanalerna utvecklats. LÄS MER

  5. 5. Investigation of Multi-dimensional QoE Models with the Impact of Resolution Vs Stalls for Video Streaming

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sravya Nuka; [2018]
    Nyckelord :QOE; QOS; video streaming;

    Sammanfattning : In the revolutionary world of Telecommunications industry, costumer’s satisfaction with the product plays a pivotal role. The QoE is affected by the quality of service of a network provided by the service providers. LÄS MER