Sökning: "the ecological system theory"

Visar resultat 1 - 5 av 175 uppsatser innehållade orden the ecological system theory.

  1. 1. Barns flerspråkighet och modersmålsutveckling : En kvalitativ studie om arbetet med att stötta barns flerspråkighet och modersmålsutveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sofie Ahlstrand; [2024]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Förskola; Kulturell bakgrund; Modersmålsutveckling; Samverkan;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie vars syfte är att bidra med kunskap om hur förskollärare beskriver att man stöttar barns flerspråkighet och modersmålsutveckling. I studien användes semistrukturerade intervjuer, där informanterna var sex yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER

  2. 2. Förskollärares uttryck för det pedagogiska uppdraget i dagens förskola : En studie som belyser förskollärares perspektiv på undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jenny Karlsson; [2024]
    Nyckelord :education; teaching; preschool; quality; interview study; utbildning; undervisning; förskola; kvalité; intervjustudie;

    Sammanfattning : Syftet är att bidra med kunskap om förskollärares perspektiv på att bedriva undervisning i relation till de resurser som finns tillgängliga i verksamheten, samt hur de förstår begreppet undervisning. För att samla in data har jag valt att använda mig av en kvalitativ intervjumetod. LÄS MER

  3. 3. Exploring foreign language teachers’ professional agency in Romanian Public Secondary schools.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Camelia Dragomir; [2023-10-31]
    Nyckelord :teacher agency; ecological theory; foreign language teaching; accountability; professional development;

    Sammanfattning : Aim: This research aims to explore how seven foreign language teachers in a few urban public secondary schools in Romania understand and enact their professional agency and how contextual factors support or constrain its achievement. The purpose is to understand the ways in which the participants’ teaching philosophies and experiences inform their awareness and achievement of agency, what they perceive as the available contextual resources within contextual constraints, and how that reflects in their beliefs and professional aspirations. LÄS MER

  4. 4. Principals’ and teachers’ experience and strategies in handling student violence in secondary schools: Examples from Sweden.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Hubert Nkongchu Njicha; [2023-08-07]
    Nyckelord :student violence; violent behaviour; secondary schools; principals; teachers;

    Sammanfattning : This study examines principals’ and teachers’ experiences in dealing with school violence in Sweden. Threats and violence in Swedish schools increased fivefold between 2013 and 2017, according to Sveriges Television. Statistics from the Work Environment Agency also revealed that school violence and threats have increased. LÄS MER

  5. 5. ”Man hamnar i det här skyttegravskriget” - En kvalitativ studie av svenska skolkuratorers arbete med problematisk skolfrånvaro

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Carl-Fredrik Brunström; Samuel Filipsson; [2023-02-06]
    Nyckelord :school councelors; compulsory school; problematic; school absenteeism; preventive work;

    Sammanfattning : The focus of this study was to research the experience of problematic school absenteeism as a phenomenon among Swedish school counselors, as well as their experience of working with problematic school absenteeism and its consequences. To gather empirical evidence for this study, five semi structured interviews were performed. LÄS MER