Sökning: "the economics of strategy"
Visar resultat 21 - 25 av 1137 uppsatser innehållade orden the economics of strategy.
21. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER
22. Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island Date of the seminar: 2nd of May 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Ivelina Petkova & Sofia Rosin Supervisor: Magnus Nillson Keywords: Destination Rejuvenation, Dynamic Capabilities, Destination Repositioning, Destination Diversification, Destination Marketing, Madeira Island Research Purpose: The purpose of this research paper is to explore the dynamic capabilities that enable destination repositioning and diversification and investigate how they rejuvenate Madeira Island as a tourist destination. Theoretical perspective: Destination rejuvenation was originally presented as a stage in Butler's (1985) Tourism Area Life Cycle Model (TALC), however, it has become an independent focus area in research that concerns the repositioning and diversification of tourism destinations. LÄS MER
23. Beyond Borders: The Ability of FMCG Companies Leveraging their Internal Capabilities Internationally
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The advent of globalization has emphasized the importance of effective internationalization strategies for Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) companies. This research seeks to explore the internal capabilities of FMCG firms, examining how they can be refined, developed, and utilized for more effective internationalization. LÄS MER
24. Strategiska investeringsbeslut i fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: Strategic investment decisions in the real estate industrySubject: Bachelor's thesis in business administration - finance focus, 15 credits Problem Statement: How are strategic investment decisions applied in the real estate industry? How do economic profitability and strategic decisions relate to each other in the context of new investments in the real estate industry? Objective: This thesis aims to explore how real estate companies make strategic decisions regarding property investments while simultaneously pursuing profitable operations and sustainability. Method: This thesis adopts a deductive research approach. LÄS MER
25. Integration and Implementation of Sustainability into Practice
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose - This thesis examines MCS in Swedish companies. The purpose of the thesis is to assess formal and informal controls to understand how companies use them to effectively integrate a sustainability strategy in their organisation and implement CSR activities into practice. LÄS MER