Sökning: "the impact of social media on the consumer buying behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden the impact of social media on the consumer buying behavior.

  1. 1. ”När jag går in på Instagram så är inte min tanke att jag ska köpa något […] men så dyker det upp en rabattkod […]” : En kvalitativ studie om Instagrams influencers påverkan på konsumtion

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi; Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Emma Kolar; Sepideh Madson; [2020]
    Nyckelord :Social media; Instagram; influencer; likes; consumption; Sociala medier; Instagram; influencer; likes; konsumtion;

    Sammanfattning : In today's digital society, social media has a major impact on consumers. A contributing factor to consumption via social media is the phenomenon of influencers. LÄS MER

  2. 2. The influence of celebrity endorsement through social media on impulsive buying in Sweden.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Halima Abedin Jitu; MD Atiqur Rahman; [2020]
    Nyckelord :Celebrity; Consumer behavior; Endorsement; Impulsive buying; Social media.;

    Sammanfattning : Aim The authors seek to explore the impact of celebrity endorsement through social media on consumer behavior, specifically on impulsive buying. Methodology The quantitative research approach was adopted, and a questionnaire was administered to university students in 3 cities (Gavle, Uppsala, and Stockholm). LÄS MER

  3. 3. Influencerns roll i konsumentens köpprocess : relation och trovärdighet är avgörande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alice Lammers; Selma Sakic; Emine Suwhanli; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Buying behavior; Consumer; Discount code; Relations; Credibility; Impact; Influencers; Influencer marketing; Social media; Köpbeteende; Konsument; Rabattkoder; Relation; Trovärdighet; Påverkan;

    Sammanfattning : Vilken påverkan sociala medier har på konsumenter finns idag etablerat, men vilken påverkan influencers specifikt har på konsumentens köpprocess är ett outforskat område. Därmed är syftet med studien att undersöka vilken påverkan influencers har på konsumenters köpprocess. LÄS MER

  4. 4. Do you give in to your inner shopaholic? : A study of influencers impact on consumers mobile impulse buying behavior

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Erica Blomqvist Eriksson; Rebecca Järkemyr; [2018]
    Nyckelord :Social media marketing; Instagram; Influencer; M-shopping; Impulse buying behavior;

    Sammanfattning : Influencer marketing has become a significant marketing tool for companies since the profession as an influencer is emerging. Especially on Instagram as it is one of the biggest social media platforms for influencers. This results in a change for followers also being consumers since more products are being marketed through Instagram. LÄS MER

  5. 5. A Study on Social Media Networks : Impact of Intrinsic Motivators and Demographic Factors

    Master-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet; Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :MD Kaiyum Miah; Alokananda Bhattacharjee; [2011]
    Nyckelord :Social media; Intrinsic motivators; Buying behavior; Facebook; online advertising; Youtube; Twitter; Linkedin; Flickr; Motivation;

    Sammanfattning : The advent of social media networks is radically changing the way we communicate, shareand socialize. These networks are also creating impact on consumer behavior. In this study,we tried to analyze the factors working behind the intrinsic motivation of people upon whichthey are interacting in the social networks and formulating their preferences. LÄS MER