Sökning: "the role of the educator"
Visar resultat 1 - 5 av 115 uppsatser innehållade orden the role of the educator.
1. Kvalité i förskolan : Sju specialpedagogers uppfattning om begreppen kvalité och undervisning
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Detta examensarbete handlar om hur sju specialpedagoger uppfattar kvalité och undervisning i förskolan. Syftet med studien var att undersöka hur sju specialpedagoger uppfattade begreppet kvalitet i förskolan samt hur begreppet undervisning i förskolan uppfattades. Datainsamlingen har gjorts med kvalitativa intervjuer. LÄS MER
2. Fritidshemslärares syn på musikens roll på fritidshemmet : En kvalitativ studie med fokus på musik som undervisningsmedel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the views of leisure teachers and educators on the role of music and how they choose to work with music. The purpose is to further elucidate why leisure teachers choose to work with music as a teaching medium and to show how the music pedagogical work differs between the different grades 1-3. LÄS MER
3. "Med förvissningen att kunna berika andra" : specialpedagogens uppdrag och förutsättning för samverkan inom en Barn- och ungdomshabilitering
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Specialpedagoguppdraget tolkas och beskrivs olika inom olika verksamheter. Detta kan leda till att specialpedagoguppdraget kan upplevas otydligt vilket i sin tur kan vara ett hinder för specialpedagogen att både beskriva och lyfta fram sin specialistroll. LÄS MER
4. Specialpedagogens roll : Hur ser samarbetet med förskolans pedagoger ut och hur påverkar maktstrukturer vad som blir det bästa för barnet? En kvalitativ studie utifrån förskolpedagogers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktikLinköpings universitet/Utbildningsvetenskap; Linköpings universitet/Pedagogik och didaktikLinköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som genom diskursanalys ämnar ta reda på hur samarbetet mellan förskolpedagoger och specialpedagoger ser ut på förskolor. Studien utfördes i en storstadsregion i Sverige. Alla barn ska få rätt till stöd i alla skolformer. LÄS MER
5. Att stödja alla barns lek och lekandet i förskolan ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Bakgrunden till denna studie är att undersöka och kritiskt granska synen på lek och vilket handlande det kan generera. Särskilt avser studien undersöka hur förskollärare, specialpedagoger och rektorer ser på förskollärares handlande samt hur den specialpedagogiska rollen beskrivs i relation till förskollärares handlande och barns lek. LÄS MER
