Sökning: "the sales comparison approach"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden the sales comparison approach.

  1. 1. Defining an Evaluation Model for Container Orchestration Operator Frameworks

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :André Arnesson; Samuel Alberius; [2023]
    Nyckelord :container orchestration; cloud native application; operator; software framework; evaluation model; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The growing complexity of cloud native applications has necessitated the intro- duction of operators to the container orchestration tools’ suite of components. Operators affords developers the ability to encode domain knowledge and make fine-grained controllers for their Kubernetes clusters, radically extending the range of feasible applications to host. LÄS MER

  2. 2. Improved Energy Benchmarking of Supermarkets Buildings

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sahar Shaghiasl; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Amongst commercial spaces, supermarkets are the most energy intensive building and the presence of these building is expected to rise. Therefore, the study of energy efficiency and the impact of supermarket on environment is the important areas which needs a lot of research. LÄS MER

  3. 3. Det gröna gapet mellan konsumenternas attityd och köpbeteende : Hur kan företag öka försäljningen av ekologiska livsmedel?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Erika Blomqvist; Emma Fredholm Kaipak; [2022]
    Nyckelord :organic food; green consumers; sustainable marketing; the green marketing mix; 7p; ekologiska livsmedel; hållbara konsumenter; hållbar marknadsföring; den gröna marknadsföringsmixen; 7p;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur företag kan bidra till en mer hållbar konsumtion. Studien undersöker hur företag kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel med hjälp av marknadsföringsstrategier för att påverka konsumenternas köpbeteende. LÄS MER

  4. 4. Miljöcertifierings påverkan på försäljningspriset av kontorsbyggnader

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Ebba Dahlberg; Lovisa Frank; [2022]
    Nyckelord :Kontor; miljöcertifiering; försäljningspris; transaktioner; investeringsmotiv; finansiering; fallstudie Office; Green Building Certification; sales price; transactions; investment motive; financing; case study; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this case study is to investigate whether, and for what reason, green building certification of office properties affects, or does not affect, the sales price in an open bidding. The study's questions are; 1. LÄS MER

  5. 5. Värdering av bolagsmark : Företag och värderares syn på olika värderingsmetoder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Adam Hurtig; Jacob Åkersten; [2021]
    Nyckelord :avkastningsmetoden; biologiska tillgångar; bokfört värde; bolag; företag; IAS 16; IAS 41; ortsprismetoden; skog; skogsvärdering; verkligt värde; värderingsmetoder; biological assets; company forest; fair value; market statistic; present value method; the sales comparison approach; valuation;

    Sammanfattning : Varje år redovisar skogsbolagen sina tillgångar i sin årsredovisning. Tidigare har företagen använt sig av bokfört värde men i och med att flera stora skogsaffärer har genomförts på marknaden har många skogsbolag gått över till att redovisa sina skogligatillgångar till verkligt värde (marknadsvärdet). LÄS MER