Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Development of a data-driven marketing strategy for an online pharmacy
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : The term electronic commerce (e-commerce) refers to a business model that allows companies and individuals to buy and sell goods and services over the internet. The focus of this thesis is on online pharmacies, a segment of the ecommerce market. LÄS MER
2. Från stat till marknad Apoteksväsendet och nyliberaliseringen i den politisk-ekonomiska diskursen, 1968–2008
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : This thesis examines the shift in the Swedish politico-economic discourse between 1968-2008, using the pharmacy sector as a case study. Through the framework of discourse analysis outlined by Laclau & Mouffe (1985), I study how three main concepts – state, market, and welfare – have been articulated in state political discourse over time. LÄS MER
3. Are Swedish pharmacy students prepared for patient communication at a distance? : A focus group study on pharmacy students' views and opinions on telepharmacy and pharmacy education, with a focus on communication at a distance.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för farmaciSammanfattning : Background: The use of telepharmacy has increased worldwide during the last decades, and facilitated by the COVID-19 pandemic, it will likely accelerate further. Sweden has several pre-conditions needed for telepharmacy, yet, telepharmacy development is slow. LÄS MER
4. Controversies and Their Impact on Market Plasticity: The Story of Digital Care Providers' Emergence in Swedish Healthcare
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Markets are increasingly becoming contested spheres. Controversies resulting from actors' multiple attempts to shape markets play a crucial role in markets' dynamics and their plasticity, yet little is known about their impact. LÄS MER
5. Hur får kunden läkemedelsinformation och rådgivning vid e-handel? : Enkätundersökning av kundens respektive farmaceutens uppfattning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : I det moderna samhället används mer och mer den digitala tekniken inom olika områden. Apoteksmarknaden i Svergie har genomgått en stor förändring efter omregleringen 2009 bl.a utveckling av e-handel. Apotekens e-handel bör uppfylla läkemedelsverkets krav när det gäller patientens säkerhet och kvalitet. LÄS MER