Sökning: "the theory of inspired confidence"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden the theory of inspired confidence.

  1. 1. ”Att läsandet inte bara är en bisak när barnen är som tröttast på vilan […]” : En kvalitativ intervjustudie av pedagogers uppfattning av fysikundervisning i samverkan med barnlitteratur

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Gina Vallberg; Ida Nyman; [2024]
    Nyckelord :children s literature; envisioning literature; phenomenography; physics education; preschool; barnlitteratur; fenomenografi; fysikundervisning; förskola; litterära föreställningsvärldar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra förskollärares uppfattningar och erfarenheter av att implementera fysikundervisning med utgångspunkt i barnlitteratur. För att synliggöra pedagogernas uppfattningar användes kvalitativa semistrukturerade intervjuer, där informanterna bestod av sju aktiva legitimerade förskollärare. LÄS MER

  2. 2. Promoting Playfulness within Grammar Exercises in the Context of Writing : A Materials Analysis for Teaching and Learning English in a Swedish Upper-Secondary School Context

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hallan; [2022]
    Nyckelord :Grammar teaching; playfulness; EFL education; grammar in context; rhetorical grammar;

    Sammanfattning : The English subject in Swedish upper-secondary school aims to develop students’ holistic communicative ability, giving students opportunities to produce meaningful texts with confidence. The syllabus further proposes that this ability includes knowledge of the language’s grammatical structures since being aware of grammatical structures and options helps students to write in varied and effective ways. LÄS MER

  3. 3. SUSTAINABILITY COMPETENCIES AND EXPERIENTIAL LEARNING IN HIGHER EDUCATION: STUDENT PERCEPTIONS

    Master-uppsats,

    Författare :Alice Annelin; [2021-06-29]
    Nyckelord :Sustainability Competencies; Experiential Learning; Sustainability Action; ESD; Online Teaching;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate university student perceptions of their competencies of and propensity to act for sustainability, while they study on a module designed with use of the experiential learning approach. Theory: The conceptual framework of this research was based on a combination of theories; experiential learning (Dewey, 1963) that focuses on the development of student knowing, being and doing, and transformational learning theory (Mezirow, 2000) that has inspired the key sustainability competencies (Brundiers et al. LÄS MER

  4. 4. ” …det är viktigt att sätta laget före jaget ” : En kvalitativ studie om enhetschefers uppfattning av ledarskap på distans.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emma Ekström; Maria Höglund; [2021]
    Nyckelord :Leadership; remote work; virtual; digital; accessibility; communication; Ledarskap; distansarbete; virtuellt; digitalt; tillgänglighet; kommunikation;

    Sammanfattning : Ledare har på grund av pandemin Covid-19 i stor utsträckning tvingats till ledarskap på distans eftersom landets organisationer i möjligaste mån ska möjliggöra distansarbete (Folkhälsomyndigheten, 2021). Syftet med denna studie är att bidra med en djupare förståelse för hur ledaren ser på ledarskap på distans. LÄS MER

  5. 5. Uppleva historien genom kläder : Att bära den tjeckoslovakiska uniformen (1914 – 1918)

    L3-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Lina Mannberg; [2021]
    Nyckelord :uniform; history; larping; roleplaying; experiences;

    Sammanfattning : History can be experiences in many ways, it can be taught in schools, it can be studied by archaeologists in the field. It can also be done by reading historical fiction, and it can be experienced through walking a mile in an historical person’s shoes. Literally walking. LÄS MER