Sökning: "the use of Swedish in teaching English in the multilingual classroom"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden the use of Swedish in teaching English in the multilingual classroom.
1. Teachers' perspectives on translanguaging in EFL classrooms : Discourses around its use in Swedish upper secondary schools
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : This research focuses on teachers’ perceptions of the term translanguaging in English as a Foreign Language (EFL) classrooms in Swedish upper secondary schools. In Sweden, EFL classrooms are characterized by multilingual environments with a diverse set of learners with different backgrounds. LÄS MER
2. Do English teacher practices involve translanguaging in English classes or are they English only? : A mixed-methods study about teachers’ translanguaging patterns in EFL classrooms in Swedish lower secondary schools
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : EFL classrooms in Sweden are multilingual spaces which consist of a wide range of learners with different backgrounds; constantly forcing teachers to adapt their practices to what they believe will be most beneficial for the students’ learning outcomes. This study focuses on teachers' language practices in EFL classrooms in lower secondary education. LÄS MER
3. Flerspråkighet i en monoglossisk skola : En forskningsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In the past decades Sweden amongst other countries has become more diverse when it comes to both culture and linguistics. Translanguaging is a way of forming a classroom climate that embraces multilingual approaches to teaching. LÄS MER
4. Språkanvändning i engelskundervisning : En studie om lärares språkanvändning i ämnet engelska, åk 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur engelsklärare på mellanstadiet ser på och arbetar med flerspråkighet inom engelskundervisningen. Den forskning som ligger till grund för studien visar att transspråkande som arbetssätt gynnar språkutvecklingen. Metoden som använts i studien är semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Teacher and Teacher Student Beliefs on Using Code-Switching in EFL Classrooms
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study explores teacher student and in-service teacher beliefs about using code-switching in the English language classroom. Language classrooms have long adopted amonolingual approach. LÄS MER