Sökning: "the use of Swedish in teaching English in the multilingual classroom"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden the use of Swedish in teaching English in the multilingual classroom.

  1. 1. Teachers' perspectives on translanguaging in EFL classrooms : Discourses around its use in Swedish upper secondary schools

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Marina-Bel Constantine; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research focuses on teachers’ perceptions of the term translanguaging in English as a Foreign Language (EFL) classrooms in Swedish upper secondary schools. In Sweden, EFL classrooms are characterized by multilingual environments with a diverse set of learners with different backgrounds. LÄS MER

  2. 2. Do English teacher practices involve translanguaging in English classes or are they English only? : A mixed-methods study about teachers’ translanguaging patterns in EFL classrooms in Swedish lower secondary schools

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Alexandra Ryka; [2023]
    Nyckelord :Teachers; English as a foreign language EFL ; classroom observations; interviews; Lower secondary schools; multilingualism; Translanguaging; English only instruction EOI ; code-switching; discourse;

    Sammanfattning : EFL classrooms in Sweden are multilingual spaces which consist of a wide range of learners with different backgrounds; constantly forcing teachers to adapt their practices to what they believe will be most beneficial for the students’ learning outcomes. This study focuses on teachers' language practices in EFL classrooms in lower secondary education. LÄS MER

  3. 3. Flerspråkighet i en monoglossisk skola : En forskningsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Amir Ramulic; Charbel Sununu; [2022]
    Nyckelord :Translanguaging; Multilingual students; Monoglossia; Codeswitching; First-; second and mother tongue; Language ideology and Language repertoire;

    Sammanfattning : In the past decades Sweden amongst other countries has become more diverse when it comes to both culture and linguistics. Translanguaging is a way of forming a classroom climate that embraces multilingual approaches to teaching. LÄS MER

  4. 4. Språkanvändning i engelskundervisning : En studie om lärares språkanvändning i ämnet engelska, åk 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Felicia Manneteg; [2022]
    Nyckelord :flerspråkighet; transspråkande; engelskundervisning årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur engelsklärare på mellanstadiet ser på och arbetar med flerspråkighet inom engelskundervisningen. Den forskning som ligger till grund för studien visar att transspråkande som arbetssätt gynnar språkutvecklingen. Metoden som använts i studien är semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Teacher and Teacher Student Beliefs on Using Code-Switching in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beatrice Gustavsson; Anastasia Karakitsos; [2019]
    Nyckelord :Code-switching; Teacher beliefs; Multilingual classrooms; Multilingual strategies; Multilingualism; Plurilingualism; EFL teaching; Teacher student beliefs;

    Sammanfattning : This study explores teacher student and in-service teacher beliefs about using code-switching in the English language classroom. Language classrooms have long adopted amonolingual approach. LÄS MER