Sökning: "the vampire effect"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden the vampire effect.

  1. 1. 16 sätt att yla : Narratologiska anaylser av Porpentines Howling Dogs och Abigail Corfmans 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Love Zúniga Elfström; [2020]
    Nyckelord :Howling Dogs; 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds; narratology; possible worlds theory; Alice Bell; Jeff Parker; ludology; interactive narratives; hypertext; Porpentine; Abigail Corfman; Howling Dogs; 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds; narratologi; possible worlds theory; Alice Bell; Jeff Parker; ludologi; interaktiva narrativ; hypertext; Porpentine; Abigail Corfman;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras spelen Howling Dogs och 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds ur ett narratologiskt perspektiv. Huvuddelen av analysen fokuserar på hur hypertextens mediala förhållanden påverkar relationen mellan spelaren och narrativet samt på förhållandet mellan berättare och lyssnarinstans. LÄS MER

  2. 2. Är influencers vampyrer? : En studie om influencer-baserad marknadsföring och brand recall.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Jansson; Christina Najm; [2018]
    Nyckelord :Brand recall; the vampire effect; source credibility; match-up hypothesis; influencers; time aspect; Brand recall; the vampire effect; source credibility model; match-up hypotesen; influencers; tidsaspekt;

    Sammanfattning : Titel: Är influencers vampyrer? En studie om influencer-baserad marknadsföring och brand recall. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. The Slender Line from Valentine to Vampire - An experimental study about the appearance of an overshadowing effect on brand recall with the use of influencers

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kim Kassandra Rosengarten; Lucia Luzzi; [2017]
    Nyckelord :Vampire effect; influencer marketing; brand recall; advertising effectiveness; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate (1) whether the use of influencers in advertisements has a negative effect on brand recall in general and (2) which conditions enhance or weaken such a negative effect. A combination of experimental and case based research was applied to establish control (unknown model) and experimental groups (influencer) for different cases in order to test for brand recall under various conditions. LÄS MER