Sökning: "the virtual university"

Visar resultat 1 - 5 av 201 uppsatser innehållade orden the virtual university.

  1. 1. Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Henrik Ramström; Krenar Gerxhaliu; [2024]
    Nyckelord :Battery energy storage system; Technology strategy; Resource based view; Technology acquisition; Technology life cycle; Virtual power plant; Value proposition; Ancillary services; Energy market; Innovation; Product development; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid Authors Henrik Ramström and Krenar Gerxhaliu Supervisor Ingela Elofsson, Dept. of Production Management, Faculty of Engineering, Lund University Maricruz Bravo, Flower Infrastructure Technologies AB Background We are currently undergoing a transition in the industrial development, taking place globally. LÄS MER

  2. 2. Investigating teacher-student interaction problem using video conferencing tools and its’ effect on Students’ motivation in online education : A prototype for showing solution

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Peyman Osatian; Mahsa Azimi; [2023]
    Nyckelord :Interaction; User Experience UX design; Online learning; Online education; Video conferencing tools VCT ; Student motivation;

    Sammanfattning : The worldwide crisis, Covid-19 had a tremendous influence on education system. Many higher education systems forced to change into emergency online education while challenges and problems facing in online learning process affected not only students’ population but also lots of teachers. LÄS MER

  3. 3. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  4. 4. Design and control of flexible and distributed production systems using digital twins

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Josu Sarriegi Irazustabarrena; Kepa Lezeta Iturbe; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The ongoing fluctuation in customer demand within the manufacturing industry has led companies to reconsider production lines. Flexibility is an essential aspect to face when dealing with this problem. LÄS MER

  5. 5. Creating helpful and motivating motion games for active breaks in a sedentary work environment

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Daniel Norström; [2023]
    Nyckelord :exergaming; HCI; games for health; mediapipe; godot;

    Sammanfattning : One major issue that office workers face in their daily lives is a large amount of sedentary behavior. To help alleviate this, researchers at Linköping University are developing a collection of motion games to create natural and motivating active breaks named Liopep. LÄS MER