Sökning: "theory of practice architectures"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden theory of practice architectures.
1. Windows and Mirrors : The provision and promotion of LGBTQ resources in UK secondary school libraries
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This thesis presents the results of a qualitative survey designed to explore the provision and promotion of LGBTQ-themed resources in UK secondary school libraries. The aim of this thesis is to understand the practice of secondary school librarians in relation to the selection and promotion of LGBTQ-themed resources. LÄS MER
2. Värdet av en gemensam värdegrund : En studie om ledares uppfattningar av arbetet med att skapa en gemensam värdegrund i en skolkommun
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Den här studien handlar om hur arbetet med gemensam värdegrund kan uppfattas bland ledare. Med fokus på den kommunala styrkedjan omfattar studien tre nivåer av ledarskap, chefer inom skolförvaltningsledning, rektorer och biträdande rektorer. LÄS MER
3. LISA-PLOT - en studie av lärledarens uppdrag i en externt initierad professionssatsning
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : In the present study, a description is made of the teacher leader's role in an externally initiated professional initiative. LISA-PLOT (Linking Instruction and Student Achievment – Professional Learning Observations of Teaching) is a ULF (Developement, Learning and Research) project where the fields of knowledge within the Swedish subject's didactics and school improvement research together with practice. LÄS MER
4. Kvalificerade samtal som redskap i lärares skrivundervisning : en aktionsforskningsstudie om lärares samtalspraktik och reflektioner över sin skrivundervisning
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur några lärare i skolans mellanår reflekterar över sin skrivundervisning i kvalificerade samtal med speciallärare. Undersökningen görs med aktionsforskning som ansats, vilket innebär att de kvalificerade samtalen utgör både aktioner och samtal i aktionsforskningsprocessen. LÄS MER
5. Gardens of Compost
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : An interrogation of architecture's prevailing myths, and a practice for how to live and die well as an architect in the Anthropocene epoch. It is an effort to combine joyful representation and speculation (because architecture is both too serious and not nearly serious enough), with philosophy, for still possible pasts, presents and futures. LÄS MER