Sökning: "thesis in mobile commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden thesis in mobile commerce.

  1. 1. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  2. 2. Exploring the use of mobile warehouses in midsized urban and rural regions for last-mile transportation

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Mfon Etuk; Radu Ștefan Mihai; [2023]
    Nyckelord :Mobile Warehouse; Last-Mile Logistics; Supply Chain; Logistics; Distribution;

    Sammanfattning : Abstract: Efficient last-mile transportation is a continuous difficulty for businesses, particularly in e-commerce, necessitating the development of creative solutions. This thesis investigates the use of mobile warehouses in mid-sized urban and rural areas to help with this problem. LÄS MER

  3. 3. Hur fungerar mobilshopping i praktiken? : En studie om hur konsumenter använder sin smartphone för att shoppa på olika sätt

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anila Spjut; Malou Ek; [2022]
    Nyckelord :Mobile shopping; Practice theory; Shopping activities; Smartphone; Life circumstances; Social Practice; Mobilshopping; Praktikteori; Shoppingaktiviteter; Smartphone; Livssituation; Sociala praktiker;

    Sammanfattning : Sedan början på 2000-talet har det skett en förvandling i detaljhandelslandskapet. Flera företag har valt att övergå från fysisk butik till att istället bedriva e-handel. LÄS MER

  4. 4. Mobile Payment Adoption During The Covid-19 Pandemic: A Quantitative Study In Germany

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Niklas Herget; Philip Steinmüller Krey; [2021]
    Nyckelord :Mobile Payment Adoption; Germany; COVID-19; UTAUT; TAM; DOI; Intention to Use; Technology Adoption; Contactless Payments; M-Commerce; Mobile Point-of-Sale; ApplePay; Digital Wallet;

    Sammanfattning : Background: Emerging in December 2019, the COVID-19 pandemic profoundly changed consumer behaviour leading to social distancing and mitigating physical contact. Statistics show an increased use of contactless and mobile payment usage and adoption during the pandemic. LÄS MER

  5. 5. Influence of Website Characteristics on Initial Trust in M-Commerce for Young Consumers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elin Forsberg; [2021]
    Nyckelord :M-commerce; Initial Trust; Website Characteristics; Case Study; Online Consumer Trust: User Interface Design; User Experience; Usability.;

    Sammanfattning : Lack of trust is argued to be one of the key reasons behind buyers’ reluctance to purchase online. In mobile commerce (m-commerce), gaining initial trust upon the first visit from prospective consumers highly depends on the design of the website. LÄS MER