Sökning: "thief"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet thief.

  1. 1. Reinforcement Learning for Multi-Agent Strategy Synthesis Using Higher-Order Knowledge

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Forsell; Shamoun Gergi; [2023]
    Nyckelord :Higher Order Knowledge; Imperfect Information; Reinforcement Learning; Deep Q- networks; Knowledge Representation; Pursuit Evasion Games;

    Sammanfattning : Imagine for a moment we are living in the distant future where autonomous robots are patrollingthe streets as police officers. Two such robots are chasing a robber through the city streets. Fearingthe thief might listen in to any potential transmission, both robots remain radio silent and are thuslimited to a strictly visual pursuit. LÄS MER

  2. 2. Häxan i rummet : Ikonografisk och rumslig analys av tjuvmjölkerskor i medeltida kyrkmålningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Ella Swensson; [2023]
    Nyckelord :Milk stealing women; milk stealing; church paintings; church; witch; Gotland.; Tjuvmjölkerska; tjuvmjölkning; kyrkomålning; kyrka; häxa; Gotland.;

    Sammanfattning : Denna text specificerar gotländska kyrkomålningar som föreställer Tjuvmjölkerskor. Syftet med studien är att skapa en förståelse för medeltida människors syn på tjuvmjölkerskor och hur de påverkade det medeltida samhället. LÄS MER

  3. 3. Examination of first person stealth games through content analysis andcomparison : Thief Gold compared to subsequent gamesfeaturing a similar design

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Anton Pålsson Abrahamsson; [2023]
    Nyckelord :Thief; PC gaming; stealth; Game; Design; First Person; Inspiration; Genre;

    Sammanfattning : There are multiple games which can be classified as “first-person stealth” and an early game in this genre called Thief Gold has been directly influential in it. Defining the genre through certain qualifiers and using games which have directly been stated tohave been influenced by Thief Gold, Thief Gold has here beencompared to six subsequent games in the genre. LÄS MER

  4. 4. Die Funktion des Schauplatzes Venedig in Cornelia Funkes Roman Herr der Diebe : Mythos, Topos und Symbolik

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Sonja Lehr; [2023]
    Nyckelord :Venedig in der Kinder- und Jugendliteratur; Symbolik Markuslöwe; Schauplatz Venedig; Der Herr der Diebe; Symbolik Mond; Topos Venedig; Mythos Venedig; Cornelia Funke;

    Sammanfattning : In dieser Arbeit steht die Analyse des Schauplatzes Venedig im Abenteuerroman Herr der Diebe (2000) von Cornelia Funke im Mittelpunkt. Es wird aufgezeigt, wie das Setting die Stimmung sowie die Situation der Protagonisten spiegelt und welchen Einfluss dieses somit auf die Wirkung des Romans ausübt. LÄS MER

  5. 5. ”En gång tjuv, alltid tjuv?” : En kvalitativ studie om Kriminalvårdens arbete med återfall i brott.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Alicia Pettersson; Douglas Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Anstalt; Behandlingsprogram; Ex-roll; Gynnande; Hindrande; Kriminalvården; Programledare;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att få ökad kunskap om hur några programledare inom Kriminalvården beskriver arbetet med intagna för att minska risken för återfall hos dessa. Den metodologiska utgångpunkten i studien var hermeneutiken med en kvalitativansats med semistrukturerade intervjuer, där det ingick sex intervjupersoner. LÄS MER