Sökning: "third-party endorsement"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden third-party endorsement.

  1. 1. Influencers – den partiska nyhetsjournalistiken - En kvalitativ intervjustudie om påverkan av influencers hos unga tjejer inför partivalet i Sverige 2018.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Fanny Juhlin; Annie Månsson; [2021-03-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim of thesis: This study aims to examine how young girls are affected by influencers talking about politics on their social media before elections. In recent times, it has become more common to see various parties and party leaders on social media. Especially ahead of the 2018 Swedish parliamentary elections. LÄS MER

  2. 2. Trust in Fintech: Endorsements' effectiveness in establishing consumer trust

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Jacob Wellershaus; William Hermansson; [2020]
    Nyckelord :Endorsement; Elaboration Likelihood Model; Fintech; Trust;

    Sammanfattning : Trust in the financial industry is low and has been for quite some time. Yet, trust has been found to be crucial to facilitate consumer engagement in the industry. With the shift to digital, the primary way to build trust for financial services companies - face-to-face interaction - is taken out of play. LÄS MER

  3. 3. Politisk influencing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Per Allert; Wendela Wennström; [2018]
    Nyckelord :Political influencing; influencer marketing; political communication; opinion leaders; party leaders; agenda setting; social cognitive; third party endorsement; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine the new and unexplored phenomenon political influencing from a recipient perspective. The phenomenon of Swedish party leaders being visible in influencers’ channels has increased and become more common, especially before the Swedish parliamentary elections in 2018. LÄS MER

  4. 4. The Role of CSR in Sustainable Swedish Startups - Beyond Sustainability as an Exclusive Selling Poin

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Beyer; Francisco Rostirolla; [2018]
    Nyckelord :CSR; Sustainability; Startups; CSR communication; Corporate responsibility; Entrepreneurship; Strategic Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research Problem: Existent literature has predominantly focused on applying the concept of CSR on large corporations, disregarding the role of CSR in startups despite the fact that CSR related aspects especially in relation to sustainability provide a fruitful avenue for new ventures to base their competitive advantage on. Investigation of the link between CSR and startups is needed since emerging firms face different challenges in regard to CSR than established companies, mostly related to their constrained resources. LÄS MER

  5. 5. Blockkedjeteknik och avtalsrätt - särskilt om skydd för svagare part vid användning av smarta kontrakt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Jennie Gunnarsson; [2017]
    Nyckelord :Avtalsrätt; IT-rätt; Blockkedjeteknik; Blockchain; Smarta kontrakt; Smart contracts; Konsumentskydd; Law and Political Science;

    Sammanfattning : En ökad tillgång till och användning av information utmanar både de tekniska system och den lagstiftning som finns idag. Det är därför viktigt att det finns säkra och transparenta digitala tekniker för transaktioner och informationslagring samt lagstiftning som hanterar detta. LÄS MER