Sökning: "thyberg"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet thyberg.

  1. 1. Volkswagens kommunikation under Dieselgate

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Thyberg; Anton Elfström; [2023-06-27]
    Nyckelord :Dieselgate; hållbarhet; Impression management; kriskommunikation; Volkswagen;

    Sammanfattning : Bakgrund & Problematisering: Volkswagen är en av världens största koncerner och när ett fusk likt Dieselgate uppdagas sätts bolagets kommunikation på sin spets. En skandal likt denna skadar bolagets rykte, vilket gör att kommunikationen gentemot sina intressenter kan komma att bli avgörande för bolagets framtid. LÄS MER

  2. 2. Tuning physical and chemical attributes of the synthetic implant poly(L-lactic acid) and its effects on biological stimulation

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Gabriella Sverlinger; Felicia Norman; Nora Othman; Wilma Hämäläinen; Michaela Thyberg; Maja Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Polylactic acid; degradation rate of PLLA; physio- chemical properties of PLA; injectable PLLA;

    Sammanfattning : Poly(lactic acid) (PLA) is a polymer chain consisting of repeating units of lactic acid (LA) used in various biomedical applications because of its biocompatible features. It is commonly used as a subdermal filler and constitutes as the main ingredient in SculptraR, which is a collagen regenerating filler used to treat lipoatrophy of the cheeks or to rejuvenate the skin. LÄS MER

  3. 3. I don’t wanna lose you : Drivkrafter till leverantörsattraktivitet i olika faser av affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Thulinsson; Niclas Söderlund; Joel Thyberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att se hur drivkrafter till leverantörsattraktivitet skiljer sig mellan olika faser av affärsrelationer. Denna studie tar avstamp i tidigare forskning genom att sammanföra en model över kund- och leverantörsrelationers faser med ett ramverk över underliggande drivkrafter till leverantörsattraktivitet, detta för att undersöka hur olika drivkrafter skiljer sig mellan olika relationsfaser. LÄS MER

  4. 4. Core values and their role in attracting future employees: A quantitative study measuring how Swedish employers’ core values matter to students, in the light of external employer branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Dolff Sandelius; Ida Thyberg; [2023]
    Nyckelord :Employer Branding; External Employer Branding; Core Values; Attraction; Recruitment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studies show that employees are an organisation’s most important asset. Therefore, an employer needs to attract the desired future employees. Currently, core values appear frequently on employers’ websites. Core values could consequently operate as a part of external employer branding to attract candidates. LÄS MER

  5. 5. “På Youtube finns allt.” En enkätstudie rörande mellanstadieelevers användning av plattformen Youtube i den medialiserade barndomen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Emelie Svensson; Isabella Thyberg; [2022-03-16]
    Nyckelord :YouTube; Barndom; Sociala medier; Barns perspektiv; Barndomssociologi; Identitetsskapande; Medialisering; Digitalisering; Fritidshem;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har vi valt att utforska hur barns användande av plattformen Youtube har för betydelse i några mellanstadieelevers vardagsliv. Vi intresserade oss mer specifikt för hur dessa erfarenheter eleverna har av användningen kan relateras till sociala arenor i fritidshem och skola. LÄS MER