Sökning: "tickets"

Visar resultat 21 - 25 av 130 uppsatser innehållade ordet tickets.

  1. 21. Natural Language Processing Model for Log Analysis to Retrieve Solutions For Troubleshooting Processes

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Núria Marzo i Grimalt; [2021]
    Nyckelord :Trouble Report; Recommender System; BERT; Information Retrieval; Natural Language Processing; Multi-Stage Ranking; Felrapporter; Rekommendatorsystem; BERT; Informationsinhämtning; Naturlig Språkbehandling; Dubbelriktade Ranking;

    Sammanfattning : In the telecommunications industry, one of the most time-consuming tasks is troubleshooting and the resolution of Trouble Report (TR) tickets. This task involves the understanding of textual data which can be challenging due to its domain- and company-specific features. LÄS MER

  2. 22. Kropp och knopp i gymnasieskolans svenskämne : Prövning av en didaktisk design i litteraturhistoria

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hanna Nilsson; [2021]
    Nyckelord :History of literature; didactic design; embodied learning; design-based research; the Enlightenment period; multimodal perspective; reading experience; collaboration; Litteraturhistoria; didaktisk design; förkroppsligat lärande; litteraturdidaktik; multimodalt perspektiv; läsupplevelse; samverkan; praktiknära forskning;

    Sammanfattning : I en nära samverkan med yrkesverksamma svensklärare utreder och prövar föreliggande studie hur undervisningen i litteraturhistoria kan utvecklas i praktiken. Med utgångspunkt i elevers och svensklärares uttryckta erfarenheter av arbete med litteraturhistoriska texter konstrueras en didaktisk design. LÄS MER

  3. 23. Trouble Tickets resolution time estimation : The Design of a Solution for a Real Case Scenario

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Riccardo Colella; [2021]
    Nyckelord :Trouble Ticket; Resolution Time Estimation; Ticket Resolution; Company processes; Trouble Ticket Management; Telecommunication; Data-Driven; Machine Learning; Problembiljett; uppskattning av lösningstid; lösning av biljetter; företagsprocesser; hantering av problembiljetter; telekommunikation; datadriven; Machine Learning;

    Sammanfattning : Internet Service Providers are companies that deliver services managing a complex network of apparatus and cables. Given the complexity of the network, it often happens that alarms are generated. LÄS MER

  4. 24. Bot Integration to Website Application : Integrating an application with Microsoft Teams to have a chatbot collect and send useful information to the system

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Jonas Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Integration; C#; Chatbot; API; Adaptive Cards; Teams; Integration; C#; Chatbot; API; Adaptive Cards; Teams;

    Sammanfattning : Medan teknologin ständigt utvecklas strävar mer och mer företag efter att automatisera arbetsuppgifter. Användningen av chatbotar sociala media blir allt mer vanligt som en ersättning av kundtjänster då de både är effektivt och pålitligt, samt att företagen sparar pengar. LÄS MER

  5. 25. Technical Support and Self-Service Troubleshooting: An Insurance Approach

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Jakob Sundblad; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Technical support and services are growing more and more competitive and have become a selling point for many companies. One way companies differentiate themselves is through extensive self-service solutions as a part of the support structure. However, the underlying cost drivers are not well understood. LÄS MER