Sökning: "tickets"
Visar resultat 21 - 25 av 130 uppsatser innehållade ordet tickets.
21. Natural Language Processing Model for Log Analysis to Retrieve Solutions For Troubleshooting Processes
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the telecommunications industry, one of the most time-consuming tasks is troubleshooting and the resolution of Trouble Report (TR) tickets. This task involves the understanding of textual data which can be challenging due to its domain- and company-specific features. LÄS MER
22. Kropp och knopp i gymnasieskolans svenskämne : Prövning av en didaktisk design i litteraturhistoria
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : I en nära samverkan med yrkesverksamma svensklärare utreder och prövar föreliggande studie hur undervisningen i litteraturhistoria kan utvecklas i praktiken. Med utgångspunkt i elevers och svensklärares uttryckta erfarenheter av arbete med litteraturhistoriska texter konstrueras en didaktisk design. LÄS MER
23. Trouble Tickets resolution time estimation : The Design of a Solution for a Real Case Scenario
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Internet Service Providers are companies that deliver services managing a complex network of apparatus and cables. Given the complexity of the network, it often happens that alarms are generated. LÄS MER
24. Bot Integration to Website Application : Integrating an application with Microsoft Teams to have a chatbot collect and send useful information to the system
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Medan teknologin ständigt utvecklas strävar mer och mer företag efter att automatisera arbetsuppgifter. Användningen av chatbotar sociala media blir allt mer vanligt som en ersättning av kundtjänster då de både är effektivt och pålitligt, samt att företagen sparar pengar. LÄS MER
25. Technical Support and Self-Service Troubleshooting: An Insurance Approach
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : Technical support and services are growing more and more competitive and have become a selling point for many companies. One way companies differentiate themselves is through extensive self-service solutions as a part of the support structure. However, the underlying cost drivers are not well understood. LÄS MER