Sökning: "tidigare forskning lyx"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden tidigare forskning lyx.

  1. 1. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Nord Lobos; Edvin Wincent; Samuel Martinez; [2023]
    Nyckelord :Luxury fashion; e-luxury; brand identity; cultural branding; brand management; Lyxmode; e-luxury; varumärkesidentitet; cultural branding; brand management;

    Sammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER

  2. 2. "Människor kämpar för att överleva- att prata om jämställdhet, det är bara lyx!"- En kvalitativ studie om förutsättningarna att lyckas med implementeringen av Agenda 2030:s jämställdhetsmål

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Azra Halalkic; [2018-02-02]
    Nyckelord :Agenda 2030; Jämställdhet; Implementering; Informantintervjuer;

    Sammanfattning : Agenda 2030 är ett FN-direktiv som antogs av generalförsamlingen i slutet av 2015. Direktivet innehåller 17 globala mål med tillhörande 169 delmål, som världens alla länder har i uppgift att uppfylla senast 2030. Intresset för implementeringen av dessa globala mål bör ligga i alla medlemsstaters intresse. LÄS MER

  3. 3. Socialpsykologisk vy på självet : En kvantitativ analys av personlighet och identitetsutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Raber Hamad; [2018]
    Nyckelord :HEXACO; personality; DIDS; identity facets; affects; Personlighet; identitet; identitetsutveckling; självet; HEXACO; DIDS; femfaktorteorin; självet; psykologi; sociologi; personlighetspsykologi; socialpsykologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka de individuella skillnaderna i hur personlighet påverkar identitetsutvecklingen. ”Honesty-humility (H), Emotionality (E), Extraversion (X), Agreeableness versus Anger (A), Conscientiousness (C) och Openess to Experience (O)” förkortas till HEXACO och används för att definiera personlighet. LÄS MER

  4. 4. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  5. 5. Söndagsbrunch och fredagslunch : En semiotisk bild- och textanalys av influencers matbilder på Instagram samt responsen från följarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emmie Olsson; Julia Thor; [2017]
    Nyckelord :influencer; micro celebrity; instagram; social media; power; semiotic; influencer; mikrokändis; instagram; sociala medier; makt; semiotik;

    Sammanfattning : Den här studiens problemformulering grundar sig i de underliggande maktstrukturer som finns på den sociala plattformen Instagram. Studien fokuserar på hur framstående Instagramprofiler, så kallade influencers, presenterar sina matbilder. LÄS MER