Sökning: "tidsbrist handledning"
Visar resultat 16 - 20 av 59 uppsatser innehållade orden tidsbrist handledning.
16. Sjuksköterskors upplevelse av palliativ vård i hemmet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige avlider drygt 90 000 personer varje år, av dessa bedöms80% ha varit i behov av palliativ vård. Den palliativa vården syftar till att höjapatientens livskvalitet under dennes sista tid i livet samt underlätta processen förde anhöriga. LÄS MER
17. Att arbeta med våld i nära relation : Faktorer som främjar personalutveckling och handledning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte var att bidra till en ökad förståelse för betydelsen av professionell handledning i socialt arbete särskilt vad avser arbetet med klienter som drabbats av våld i nära relation. Ett antal semistrukturerade intervjuer genomfördes med socialarbetare med relevanta arbetserfarenheter inom området. LÄS MER
18. Sjuksköterskans möte med våldsutsatta kvinnor : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Våld mot kvinnor är idag ett allvarligt samhällsproblem som kan orsaka ohälsa och lidande hos kvinnor. Våldsutsatta kvinnor uppsöker vården mer frekvent än andra kvinnor som inte varit utsatta för våld. Därav är chansen relativt hög att sjuksköterskor kommer att möta våldsutsatta kvinnor i vården. LÄS MER
19. Distriktssköterskors erfarenheter av att möta och vårda patienter med psykisk ohälsa
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Sjuttio procent av alla patienter med psykisk ohälsa, som till exempel depression och ångestsyndrom får hjälp för sina besvär genom primärvården. Personer som drabbats av psykisk ohälsa ska handläggas och utredas i tid för att förhindra en försämrad funktionsförmåga, långvariga sjukdomstillstånd och återinsjuknande. LÄS MER
20. Hitta drivkraften i aktionsforskning - en studie om kollegial utveckling mot högre pedagogisk kvalitet i förskolan
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta är en kvalitativ aktionsforskningsstudie utförd i förskolan. Studiens syfte är att bidra med kunskap genom ett praktiskt exempel visa hur pedagoger aktivt kan medverka till pedagogisk kvalitetsutveckling genom aktionsforskning. Metoden för undersökningen har främst följt Rönnermans (2012) aktionsforskningsprocess. LÄS MER