Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Professionsrelaterad self-efficacy : Att studera professions self-efficacy under en tillämpad beteendeanalysutbildning
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Occupational Stress, Burnout and Teacher efficacy in teachers, special educators and habilitation professionals with and without formal ABA training
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Research suggests a correlation between high levels of stress and burnout, and low levels of self- efficacy, in school and habilitation professionals. These findings are also prominent in practitioners in Applied Behavior Analysis (ABA) such as teachers, psychologists and Board-Certified Behavior Analysts (BCBAs). LÄS MER
3. Using Special Interests to Improve Academic On-Task Behavior in High School Students with Autism
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : A large majority of adolescents with autism spectrum disorder (ASD) have one or more special interests, i.e. interests that they find to be extremely motivating and engaging. Also, students with ASD often struggle to focus in classroom settings, as academic assignments are typically not as motivating as their special interests. LÄS MER
4. Jämförelse av antal kommunikativa initiativ hos små barn med AST före och efter beteendeanalytisk intervention
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Autism spectrum disorder (ASD) is a developmental disorder that limits one’s ability to engage in a mutual, social interaction. Joint attention, imitation and social involvement are social abilities together with other cognitive functions that determine speechdevelopment. LÄS MER
5. Intensiv beteendeterapi, IBT för elever med autism och utvecklingsstörning. En arbetsmetod för elever och lärare i träningsskolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Abstract: Den här studien handlar om elever med autism och utvecklingsstörning och om en arbetsmetod som kallas för intensiv beteendeterapi/träning, IBT. Intensiv beteendeträning är inte bara en mängd övningar som möjliggör utveckling av ett flertal av barnets förmågor. LÄS MER