Sökning: "tillfälliga butiker"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden tillfälliga butiker.

  1. 1. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kiriakos Anagnostakis; Nils Hjalmarsson; Prajak Thongsri; [2015]
    Nyckelord :Pop-up butiker; innovativ marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesimage; tillfälliga butiker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER

  2. 2. Projekt och ledarskap : En studie av ledarskap inom ett byggprojekt

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ivan Landos; Charlotte Berggren; [2012]
    Nyckelord :Projekt; projektledarskap; byggprojekt; partnering och kommunikation.;

    Sammanfattning : Titel: Projekt och ledarskap – En studie av ledarskapet inom ett byggprojekt Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotte Berggren & Ivan Landos Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2011 Maj Syfte: Byggbranschen jobbar i dagsläget mycket mot att öka sin marknadsanpassning. Detta pågrund av ökad konkurrens men även andra krav från hyresgäster och intressenter. LÄS MER