Sökning: "tillit i det moderna sverige"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden tillit i det moderna sverige.

  1. 1. Vem där? - Om vittnesanonymitet i svenska domstolar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ahmad Tariq Hidayat; [2018]
    Nyckelord :Allmän rättslära; straffrätt; straffprocessrätt; anonyma vittnesmål; vittnesbevisning; rättssäkerhet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Inför det svenska riksdagsvalet 2018 var ett av de mest debatterade ämnena brott och straff. Efter en tid av dödsskjutningar på öppen gata och med vittnen som inte vågade lämna sina iakttagelser på grund av risken för hämndaktioner ropades det från politiskt håll efter möjligheten till att avlägga vittnesmål anonymt som ett led i kampen mot den organiserade brottsligheten. LÄS MER

  2. 2. Avtalsgodkännande på Facebook : En kvalitativ studie kring varför den enskilda individen ignorerar det elektroniska avtalet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Alejandro Soler; Ulrika Thimmig; [2011]
    Nyckelord :social media; Facebook; terms of use; Anthony Giddens; habits; behaviour pattern; identity; inclusion; exclusion; the self; trust; age differences;

    Sammanfattning : Around the year 2007, several news segments appeared in the Swedish media with focus on the social website Facebook. At the time, an increasing number of people in Sweden started to join the social platform and accepted the terms of contract to get access of the website, without further consideration of what they were agreeing to. LÄS MER

  3. 3. National Branding - Sverige som varumärke

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mina Khoshnood; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen leder till att länder i allt högre utsträckning konkurrerar med varandra om uppmärksamhet, respekt och tillit från investerare, turister, konsumenter, donatorer, invandrare och media. Ett kraftfullt och positivt varumärke utgör därför en viktig konkurrensfördel. LÄS MER