Sökning: "tillit till media"

Visar resultat 11 - 15 av 77 uppsatser innehållade orden tillit till media.

  1. 11. “Det är en brist på kontroll som gör en otrygg...” : En studie om att förebygga trakasserier och öka tryggheten för användare som registrerar sig som kvinna på plattformar för nätdejting.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Hannah Kindbom; Sara Storm; [2019]
    Nyckelord :Platforms for online dating; Online dating; Women; Security; Harassment; Design.; Plattformar för nätdejting; Nätdejting; Kvinnor; Trygghet; Trakasserier; Design.;

    Sammanfattning : Media rapporterar om att kvinnor blir utsatta för trakasserier på plattformar för nätdejting och undersökningar visar att kvinnor i högre utsträckning upplever trakasserier på plattformar för nätdejting, oftare blir sexuellt trakasserade online och i högre utsträckning blir upprörda när de trakasseras online. Syftet med studien är att undersöka vilka funktioner kvinnor tror kan påverka tryggheten och förebygga trakasserier som stalking och sexuella trakasserier på plattformar för nätdejting. LÄS MER

  2. 12. Privacy Paradox : En kvalitativ studie om svenskars medvetenhet och värnande om integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hjördis Harzdorf; Hanin Talal Abdulrahman; Sumejja Duric; [2019]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Online marketing; Targeted marketing; Privacy paradox; General Data Protection Regulation GDPR ; Cookies; Metadata. Awareness; Integrity; Cognitive Trust; Konsumentbeteende; Internetmarknadsföring; Riktad marknadsföring; Privacy paradox; GDPR Dataskyddsförordningen; Cookies; Metadata; Medvetenhet; Integritet; Kognitivt förtroende;

    Sammanfattning : Genom digitalisering av samhället och teknologins utveckling har marknadsföringsstrategier progressivt reformerats, från att uppmärksamma produkter mot konsumenten till att istället sätta konsumenten i fokus. Genom avancerade algoritmer, Business Intelligence och digitala DNA spår har det blivit möjligt att individualisera och rikta marknadsföring mot konsumentens intressen och även förutse individens konsumentbeteende. LÄS MER

  3. 13. Words travel fast : A field study of communication in Ethiopia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Louise Fransson; [2019]
    Nyckelord :Ethiopia; Word of Mouth; Trust; Internet Access; Fake News; Filter Bubbles;

    Sammanfattning : The scarce internet access in Ethiopia puts heavy weight on traditional media and people to spread news and information. By testing if the marketing strategy Word of Mouth is applicable on informative content, rather than just brands and products, this thesis explore the motivation to spread news as well as how it is received by a non-internet using group. LÄS MER

  4. 14. Jag följer dig för att jag litar på dig : en studie om relationen mellan följare och influencer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennife Johansson Hallberg; Lina Karlsson; Maja Toft; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; trust; honesty; influencers; parasocial relationships; brand fit; personal branding; Influencermarknadsföring; konsument; tillit; ärlighet; köpintention; påverkan; personal branding; parasocial relationships;

    Sammanfattning : Influencermarknadsföring ses idag som det mest effektiva sättet att nå kunder i deras vardag. Idag består företagets marknadsföringsbudgetar främst av influencer marknadsföringsaktiviteter. LÄS MER

  5. 15. Förhållandet mellan feedback och pålitlighet i en mobilapplikation : En kvalitativ studie om visuell feedback, tonalitet och pålitlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik; Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Julius Andersson; Annika Hultin Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Feedback; Trustworthiness; Reliability; Tonality; Visual-feedback.; Feedback; Förtroende; Pålitlighet; Tonalitet; Visuell-feedback.;

    Sammanfattning : The following thesis is written by students at the School of Engineering at Jönköping University, informatics, New Media Design. The background of this report is based on a project collaboration with Toxic Interactive solutions AB, who wanted help with creating an application for registering sick leave from work. LÄS MER