Sökning: "tillvägagångssätt bildanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden tillvägagångssätt bildanalys.

  1. 1. Learning Based Road Estimation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Sanna Amirijoo; Karl Niwong; [2023]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : The interest in autonomous driving has vastly increased, leading to a surge in research and development efforts over the past decades. This technology could enhance road safety, alleviate traffic congestion, and yield numerous environmental and economic benefits. LÄS MER

  2. 2. Samtal om bilder : En studie om när och hur bildlärare introducerar bildsamtal och bildanalys

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Karolina Strömblad; Svensson Josefin; [2022]
    Nyckelord :Bildanalys; Bildsamtal; Sociokulturellt perspektiv; Bildämnet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka när och hur lärare samtalar kring bilder och introducerar bildanalys i grundskolan. Undersökningsmaterialet lyfter lärarnas tillvägagångssätt och undervisningsmetoder. LÄS MER

  3. 3. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Evelina Restrup; Tilda Svedberg; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  4. 4. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tilda Svedberg; Evelina Restrup; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM.; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM.;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  5. 5. Designing Convolutional Neural Networks for Classification of Metastatic Tissue in the Lymph Nodes : Evaluation of the Effect of Feature Map Distributions Across Convolutional Layers on Network Performance

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Pere Ginebra Solanellas; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cancer is one of the leading causes of mortality in the world. It is estimated that about 20% of males and 17% of females will suffer it at some point in their lives, while 13% of males and 9% of females will die from it [1]. Cancer is caused by abnormal cell growth which can spread through the body in a process called metastasis. LÄS MER