Sökning: "tillväxt immateriella"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden tillväxt immateriella.

  1. 1. HR options and their valuation – a case study

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finans

    Författare :Stefanos Nalmpantis; [2022]
    Nyckelord :Human Resources Options; Human Capital; Real Option Valuation; Personaloptioner; Humankapital; Real Optionsvärdering;

    Sammanfattning : This thesis introduces and discusses the notion that real options theory can be applied to investment decisions when the value lies in human capital. This approach contributes in circumventing traditional problems which arise during valuation of intangible assets. LÄS MER

  2. 2. Att växa så det knakar! : En kvalitativ studie av interna tillväxthinder hos snabbväxande företag i Kronobergs län

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :William Nilsson; Felicia Lindenberg; Nathalie Lättman; [2022]
    Nyckelord :Snabbväxande företag; tillväxthinder; interna tillväxthinder; gasellföretag; Kronobergs län;

    Sammanfattning : Tillväxt syftar till att någonting ökar i storlek och används idag vanligtvis i diskussionen gällande snabbväxande företag, även kallade gasellföretag. Ett företag under tillväxt kommer stöta på olika typer av hinder och det är därför av vikt för nya företag att identifiera olika så kallade tillväxthinder för att kunna använda rätt tillvägagångssätt för att övervinna dem. LÄS MER

  3. 3. The Creation of an Influencer Marketing Strategy to Favour Growth

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Madeleine Bogg; Amanda Edberg; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media marketing; marketing; growth; market penetration; market development; product development; diversification; strategy; organic growth; Influencer marketing; social media marketing; marknadsföring; tillväxt; marknads penetration; marknadsutveckling; produktutveckling; diversifiering; strategi; organisk tillväxt;

    Sammanfattning : Today many companies are using influencers in the marketing strategy. However, there is an expressed need for more research on the topic influencer marketing and on how the marketing strategy should be formed in order to match and facilitate the growth of a company. LÄS MER

  4. 4. Using Intellectual Property (IP) to increase sustainability impact - An evaluation of a business tool kit for sustainable IP

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Pia Eklund; [2022]
    Nyckelord :Intellectual property; sustainability; business tool; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Intellectual Property Rights, IPR, are tools to incentivize innovation and investment in Research and Development (R&D) to promote growth and are traditionally used for economic interests before environmental and social concerns. The research project IPACST has developed a business tool kit for supporting organizations in designing their IP models to increase environmental and social impact. LÄS MER

  5. 5. 50 år av tillväxt och investeringar - En studie om företags tillväxtmönster och vikten av immateriella tillgångar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ina Lundholm; Julio César Restrepo Ruiz; [2020-07-09]
    Nyckelord :Tillväxt; räntabilitet; kapitalstruktur; FoU-intensitet; marknadsföringsintensitet; immateriella tillgångar.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag måste växa för att behålla sin konkurrenskraft. Studier pekar på att företagens omsättning bör växa snabbare än BNP i syfte att finnas kvar på marknaden, annars löper de stor risk att bli uppköpta eller försättas i konkurs. LÄS MER