Sökning: "tillväxt mogen marknad"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden tillväxt mogen marknad.
1. Growing as a business in a mature business-to-business service industry : A case study in the Swedish energy services industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the past decade, the energy markets within the European Union haveincreasingly been deregulated as a means to promote increased competition, andthereby efficiency, on these markets. As a result of this, several energy institutionshave been forced to become unbundled from their parent companies and toinstead form smaller separate entities. LÄS MER
2. Strand som strand? : En studie om de etablerade researrangörernas strävan efter långsiktig överlevnad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den moderna resebranschen anammade relativt tidigt en högförädlingsstrategi där målet var att tillgodose den mångfald av olika slags resbehov som konsumenter uppvisade. Detta gjordes genom att erbjuda differentierade resor som betraktades som upplevelser snarare än standardiserade reserbjudanden. LÄS MER
3. Kan bäst bli bättre? En studie i hur en dominant aktör på en mogen marknad bör agera
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att utreda huruvida en dominant aktör kan växa trots att den aktuella branschen är mogen. Vi har genomfört en fallstudie utifrån en kvalitativ ansats. Fallstudien har baserats på semistrukturerade intervjuer och empirisk faktainsamling av tryckta och elektroniska källor. LÄS MER
4. Tillväxtkrafter i IT-företag : - En benchmarkingstudie kring krafter som har påverkat en framgångsrik tillväxt
Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Medius AB är en svensk aktör inom IT-marknaden med affärsområden inom Workflow, ERP och Consulting. Företaget har upplevt en kraftig tillväxt och med sin egen produkt inom elektronisk fakturahantering, MediusFlow™, har de skaffat sig en unik position på marknaden. LÄS MER
5. Lojalitetskapande genom distribution : Att skapa lojala kundrelationer på en överetablerad konfektionsmarknad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : This essay reviews the situation for small actors in the Swedish clothing industry. In this essay we assume that loyalty is a requirement for survival on the competitive clothing market. LÄS MER