Sökning: "tillväxt och positionering"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden tillväxt och positionering.

  1. 1. Kommunalt självstyre och rumslig förståelse : En fallstudie om nordliga kommuners lokala och regionala planeringsförutsättningar mot samverkan

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Edler Jonathan; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats har på ett innovativt sätt utforskat mellankommunal samverkan utifrån kommuners självbild och förståelsen för den regional helheten genom aspekter såsom politiska mål, lokalisering, flöden, befolkningsutveckling, relationer och samarbeten, samt vilken förståelse kommuner har för omlandet som finns bortom den egna kommungränsen. Denna infallsvinkel togs med bakgrund av att den nationella nivån efterfrågar att kommuner och regioner samverkar för att skapa ekonomiska och kulturella fördelar vilket är tänkt driva den regionala och nationella utvecklingen. LÄS MER

  2. 2. Tillväxt eller lönsamhet? : - En studie om strategisk positionering på e-handelsmarknaden inom detaljhandelsbranschen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Amilia Falk; Julia Backe; [2020]
    Nyckelord :Lönsamhet; tillväxt; nyckeltal; e-handel;

    Sammanfattning : As a result of the digitalisation and thereby new ways of living, the retail industry has changed fundamentally. Furthermore, the e-commerce market is experiencing rapid growth and a shift from physical traditional commerce, to e-commerce. LÄS MER

  3. 3. Betydelsen av branding för startups och dess koppling till finansieringsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Eriksson; Louise Rosenberg; [2018]
    Nyckelord :Liability of newness; Startups; branding; brandingstrategier; finansiering; varumärken; varumärkesvärde; varumärkespositionering; varumärkesimage; varumärkeskännedom; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En av de mest värdefulla immateriella tillgångarna i ett företag är varumärket. Det är kunders uppfattade bild av ett företags produkter och branding är strategin för att skapa och upprätthålla denna bild. LÄS MER

  4. 4. Platsen, staden och varumärket : En kvalitativ studie om varumärket Sundsvall - Norrlands Huvudstad

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fredrik Fischer; Christoffer Andrä; [2017]
    Nyckelord :Place branding; Sundsvall; Varm och kall marknadsföring; Positionering; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Vad gör egentligen att städer måste marknadsföra sig som ett varumärke? Det finns de som påstår att teknikens frammarsch och globaliseringen i världen har gjort att städer måste tävla mot varandra för att vara attraktiva turistmål, arbetsplatser och kulturellt viktiga platser att besöka (Riza, Doratli & Fasli, 2012:293). Turismen exempelvis är viktig då det direkt och indirekt skapar olika arbetstillfällen för regionen, vilket i sin tur hjälper till med att skapa högre skatteintäkter (Gertner & Kotler, 2002:255). LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier inom småföretag : Intuition eller taktiskt val?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sofie Wangärd; Martina Hultqvist; [2016]
    Nyckelord :Marketing strategy; Small business; the STP-process; Segmentation; Targeting; Positioning; Marketing mix; Relationship marketing; Networking; Marknadsföringsstrategi; Småföretag; STP-processen; Segmentering; Targeting; Positionering; Marknadsföringsmixen; Relationsmarknadsföring; Nätverk;

    Sammanfattning : Small businesses are the largest employers in Sweden and employ most people on the labour market. Therefore they are considered one of the most important components for an economic growth in a country. However small businesses have problems regarding profitability and survival on the market. LÄS MER