Sökning: "tillväxtmarknad"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade ordet tillväxtmarknad.
11. Tillväxtmöjligheter på Indiska marknaden : En uppsats om svenska energiteknikföretags potential att lyckas i Indien med förnybara energikällor
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Indien är en tillväxtmarknad med många möjligheter; det är en plats för nytänkande och frugala innovationer. Frugala innovationer är ett fenomen som Indien är välkänt för. I grunden uppstår frugala innovationer genom sparsamhet i processen för att ta fram effektiva lösningar. LÄS MER
12. Risker och utmaningar med global sourcing – En studie om hur Volvo Bussar och AQ Group upplever samt hanterar risker och utmaningar vid sourcing i Indien
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi lever i en värld som blir allt mer global, vilket skapar möjligheter för företag att sourca produkter från de platserna i världen med bäst kompetens och/eller lägst pris. Indien är ett av de mest attraktiva länderna för företag att sourca ifrån, vilket dels beror på landets rika invånarantal, starka tillväxt och höga kompetens. LÄS MER
13. Etableringsprocessen på en tillväxtmarknad : En fallstudie om Scanias etableringsprocess på den indiska marknaden.
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Objective: The objective of this thesis is to investigate how Scania has attained success to establish on the Indian market and to inquire into the establishment process of Scania and their entrance in the Indian market. The thesis describes different factors such as the product, mode of entry, time of entry and choice of market that play a role when a company establishes and invest in a foreign market. LÄS MER
14. Konsten att utvecklas : En studie om svenska SMFs etableringsprocess på tillväxtmarknader
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Internationaliseringen sker i en takt den aldrig gjort förut. Detta har skapat en ny sorts världsmarknad kännetecknad av tuff konkurrens. Den internationella marknaden har en karaktär som bidrar till att små och medelstora företag förr eller senare, i strävan efter bättre prestation, kommer att söka sig till utländska marknader. LÄS MER
15. P/E-tal i Indien - Drivkrafterna bakom P/E-talet på en tillväxtmarknad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka företagsspecifika faktorer som driver P/E- talet på den indiska marknaden och att därmed ta reda om en modell för P/E-talet framtagen på marknader i USA går att applicera på en tillväxtmarknad som Indien. En kvantitativ regressionsanalys baserad på paneldata har använts för att undersöka om samma variabler som bestämmer P/E- talet i USA också påverkar P/E- talet i Indien. LÄS MER