Sökning: "tillväxtverket"
Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade ordet tillväxtverket.
11. En oberoende musikers affärsmodell : Hur används nätverk i affärsmodellen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie är gjord på uppdrag av inkubatorn Expression Umeå, som tillsammans med Tillväxtverket arbetar med ett forskningsprojekt för affärsmodeller för den kulturella näringen. Digitaliseringen har medfört att musiker kan arbeta mer oberoende och producera musik självständigt utan att vara kontrakterade av skivbolag. LÄS MER
12. Bollsinne, staketmålning och allt däremellan : en studie om idrottsföreningars perspektiv på och erfarenheter av integration av unga nyanlända
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Denna studie tar sin utgångspunkt i en av Tillväxtverket utsedd socioekonomiskt utsatt kommun, Vingåkers kommun. Föreningslivet runt om i landet fyller många funktioner, bland annat en plats för tillvaro, mening och social interaktion. LÄS MER
13. Disruption i managementkonsultindustrin : Är det nu det händer?
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : The Swedish authority ”Tillväxtverket” concludes in the study ”Företagens villkor och verklighet 2020” that the number one obstacle for growth for the SME segment is the lack of the right workforce and right competencies. At a third place, the lack of time for core business and strategic topics are judged the most severe obstacle for growth. LÄS MER
14. En grönare Vårmarknad
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The Swedish tourism sector is expanding. The turnover of 2017 ended on 317 billion SEK, which is an increase with 7,4 % from the year before (Tillväxtverket, 2018). Increased tourism and more events lead to a bigger impact on the environment while at the same time enhancement in tourism development. LÄS MER
15. Har sociala medier och Influencers betydelse? : En undersökning om resenärernas uppfattning och attityd på marknadsföring av turism genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Swedish travelers’ consumption has increased in relation to better economic conditions and demographic changes. In 2017, domestic leisure travelers’ consumption increased and the reason for such a changed tourism industry which is due to a changed behavior among travelers. LÄS MER