Sökning: "tillverkande företag"
Visar resultat 11 - 15 av 575 uppsatser innehållade orden tillverkande företag.
11. Effektiviseringsmöjligheter gällande registreringsprocessen av råmaterial
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : För att tillverkande företag ska fortsätta utveckla processerna krävs det ett arbete med ständiga förbättringar. Företag arbetar på föränderliga marknader där de behöver se över arbetet med resursutnyttjande och produktivitet. Det krävs ett fungerande logistiksystem över hela processen för att systemet ska fungera effektivt. LÄS MER
12. Effektiv materialhantering vid godsmottagning : En fallstudie på ett svenskt tillverkande företag om förbättringsmöjligheter vid arbete med leverantörer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte – Processer inom och mellan företag måste integreras för att öka konkurrenskraften mot andra företag. Inköp av material har ett stort ansvar att knyta samman leverantörer och godsmottagningen för att ge materialhantering de mest fördelaktiga förhållandena. LÄS MER
13. Managing Change with a Shared Leadership Constellation : A Case Study of Cultural Change in a Growing Organization
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : An organization’s culture is constantly changing as the organization goes through new challenges and growth. The evolution of the culture will occur naturally, however, it can also be managed and steered in the direction desired by the leaders in the organization. LÄS MER
14. Insourcings inflytande på ett företags Triple Bottom Line och inre effektivitet : En fallstudie om insourcing av processen för målning av instegspaneler på Scania
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Det har uppstått ett skifte som inneburit att företag vill börja hantera sina processer internt som tidigare outsourcas. Många företag har upplevt att insourcing genererat samma eller förbättrade resultat som bidragit till ökad konkurrenskraft. LÄS MER
15. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER