Sökning: "tillverkningsföretag marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden tillverkningsföretag marknadsföring.

  1. 1. Nästa generations lantbrukare : hur ser de på marknadsföring och hur ska företag nå ut till dem?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fredrika Eke-Göransson; [2021]
    Nyckelord :nästa generations lantbrukare; digital marknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det många lantbruksföretag i Sverige som väntar med att genomföra generationsskifte för verksamheten och driften. Detta leder till att lantbrukarna i landet idag i genomsnitt är i den övre medelåldern. Att vänta med generationsskiften leder också till att nästa generations lantbrukare får vänta med att ta över. LÄS MER

  2. 2. Det finns två sidor av samma mynt : Hur den svenska valutakursen påverkar små- och medelstora tillverkningsföretags internationella konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Patric Cederborg; Viktor Olsson; [2013]
    Nyckelord :Internationell konkurrenskraft; Positionering; Strategi; svenska valutakursen; diversifiering; export; import; små- och medelstora företag; turbulens samt tillverkningsföretag.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur svenska små- och medelstora tillverkningsföretag eventuellt påverkas i tider då den svenska valutakursen fluktuerar och förstärks kraftigt. Vidare har målet med uppsatsen varit att studera om, och i så fall hur dessa företags internationella konkurrenskraft och strategier påverkats som en effekt av den svenska valutakursens fluktuationer. LÄS MER

  3. 3. The connections between values alignment and teamwork : A case study

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Sandra Nyberg; Anette Nilsson; Erik Skinstad; [2009]
    Nyckelord :Values alignment; Value congruence; Shared values; Teamwork; Case study; Barrett; Cultural Values Assessment CVA ; Seven Level Consciousness model;

    Sammanfattning : Background: Research today highlights the importance of values alignment, but all of the research has been conducted on manufacturing companies. We found it interesting to investigate if the same theories are applicable to the knowledge-intense service sector, such as consultancy firms. LÄS MER

  4. 4. Kan man som kvinna attraheras av villkoren i en mansdominerad organisation? : En intervjustudie: fem kvinnor i ledande position om att verka och göra karriär i en tekniktung koncern

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Katrin Jonsson; Hanna Ulmfelt; [2008]
    Nyckelord :Genus; employer branding; kvinnors karriär; kvinnors villkor; mansdominerade organisationer;

    Sammanfattning : Denna uppsats bottnar i att ett företag inom en teknikintensiv bransch önskar bli en mer attraktiv arbetsgivare för kvinnor i sin strävan efter att få en jämnare könsfördelning i organisationen i allmänhet men på chefspositioner i synnerhet. Företaget som tagit initiativ till denna studie är ett större svenskt högteknologiskt tillverkningsföretag vars koncern sträcker sig över stora delar av världen och består av totalt 17 affärsenheter. LÄS MER

  5. 5. Att öppna dörren till Orientens Paris - En explorativ studie av etableringsprocessen av distributionskanal för svenska tillverkningsföretag i Shanghai

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vivienne Goanta; Kristin Barkman; Niklas Wadström; Lei Shen; [2004]
    Nyckelord :Distributionskanal; distributör; Kina; marknadsföring; Shanghai; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att formulera en modell för etableringsprocessen av distributionskanal för svenska tillverkningsföretag av konsumentprodukter i Shanghai. Metod: Studiens syfte är explorativt och utgår från en abduktiv ansats. Datainsamlingen grundar sig på kvalitativ forskning. LÄS MER