Sökning: "tittare"

Visar resultat 16 - 20 av 154 uppsatser innehållade ordet tittare.

  1. 16. Designing a second screen application to assist streamers increase live stream interactivity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :David Irén; [2022]
    Nyckelord :Second Screen; User Experience; Interaction Design; Mobile application; Streaming;

    Sammanfattning : Live streaming has become an increasingly popular form of entertainment, more and more people are trying to enter the live streaming space. Because of this, it becomes more difficult to stand out as a streamer. A recommended way to retain viewers and grow as a streamer is to be interactive during the stream. LÄS MER

  2. 17. The Effects of Translating Culture-Bound References : A Study of the Translation Strategies Used Regarding Culture-Bound References in the Swedish Translations of the 1994 Movie The Swan Princess

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Cecilia Fägerman; [2022]
    Nyckelord :audiovisual translation; dubbing; subtitling; cultural reference; domestication; foreignization; intended viewer; children s movie; audiovisuell översättning; dubbning; undertextning; kulturreferens; domesticering; exotisering; avsedd tittare; barnfilm;

    Sammanfattning : The ever-changing practice of translating movies evolves along with living languages and media development. Dubbing a movie broadens its reach adequately when the primary audience is younger children with little knowledge of the movie’s source language and culture. LÄS MER

  3. 18. "95 procent av all reklam är skit" : En kvalitativ intervjustudie om emotionell reklam och tittarens engagemang

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ekenberg Mollie; Kinnvall Josefine; [2022]
    Nyckelord :advertising; engagement; trademark; brand building; brand equity; reklam; engagemang; varumärke; varumärkesbyggande; brand equity;

    Sammanfattning : Tv-reklam speglar nutidens samhälle, och dess kommunikativa strategier måste därför förändras med samtiden. Syftet med denna studie är att analysera vilka kommunikativa strategier i reklamfilm som skapar engagemang respektive ointresse enligt tv-tittarna. LÄS MER

  4. 19. Among Us på Twitch : underhållande marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Caroline Svensson; Victor Simon Svenfelt; [2021]
    Nyckelord :Twitch; marknadsföring; livestreaming; videospel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är författad av Caroline Svensson och Victor Svenfelt för fortsättningskursen i Medie- & kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Among Us på Twitch - underhållande marknadsföring undersöker hur videospelet Among Us kunde bli ett av 2020 populäraste videospel och vilken roll den sociala medieplattformen Twitch spelade i det hela. LÄS MER

  5. 20. Att förmedla det avlägsna : En studie om lärares och elevers syn på historieförmedlande film

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Nicklas Andersson; Gustav Gutenberg; [2021]
    Nyckelord :Film; historieundervisning; historiemedvetande; filmuppfattning; historiedidaktik;

    Sammanfattning : Tillgången och användandet av filmer på elevers fritid och i skolan ökar. Under lång tid har påkostade hollywoodfilmatiseringar av historiska händelser hänfört tittare och på senare år har även undervisningsfilmer blivit alltmer påkostade och tilltalande. LÄS MER