Sökning: "tjänst företag e commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden tjänst företag e commerce.

  1. 1. Motivating Generosity - Investigating Persuasive Strategies for Increasing Clothing Donations to Charitable Causes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Hannes Bjurström; Arvid Andersson; [2023]
    Nyckelord :Persuasive Technology; Behavior Model; User Centered Design; Motivation; Encouraging Donation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Today, the textile industry in Sweden is responsible for up to 1800 tons of textile waste per year, a poor use of resources that results in a negative environmental impact. Additionally, with the rise of fast fashion, which is characterized by rapid trend circulation and a clothing production that matches, clothes are discarded at a higher rate than ever before. LÄS MER

  2. 2. Användarupplevelse av digitala mattjänster till följd av Covid-19 i Sverige : En kvalitativ studie om unga vuxnas köpbeteende, drivkrafter och behov kopplat till pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Funk; Kristina Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; User Experience; consumer behaviour; Maslow’s hierarchy of Needs; Covid-19; User Experience; köpbeteende; Maslows behovshierarki;

    Sammanfattning : Covid-19 has had an impact on people's everyday life all around the world. The purpose of this thesis was to understand how the Covid-19 pandemic has affected young adults and their consumer behavior and use of digital food e-commerce in Sweden, and to increase knowledge about the importance of human centered design such as User Experience. LÄS MER

  3. 3. Pantsystem för återbruk av emballage inom E-handel : En möjlig lösning för en mer hållbar E-handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Julia Apelgren; Sara Kronvall; Ellen Surtevall; [2021]
    Nyckelord :Deposit refund system; Circular economy; E-commerce; Reuse; Packaging; Sustainability; Pantsystem; Cirkulär ekonomi; E-handel; Återbrukssystem; Återbruk; Emballage; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den omstrukturering som detaljhandeln genomgått under de senaste åren i och med digitaliseringens framskridning har även resulterat i en kraftig tillväxt inom e-handeln. Dettahar även inneburit en ökad tillverkning av emballage med en tillväxt som fortsatt förväntas öka även i framtiden. LÄS MER

  4. 4. Teknologins betydelse för last mile-leveransen : En kvalitativ studie om hur digitalisering, optimering och hållbarhet påverkar och ställer krav på last mile-leveranser inom e-handeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jelena Gojkovic; Mathilda Wikström; [2020]
    Nyckelord :Last Mile; Delivery; E-commerce; Technology; Information system; Last mile; Leveranser; E-handel; Teknologi; Informationssystem;

    Sammanfattning : E-commerce is growing every year with the number of parcel deliveries and distribution. Home deliveries have been in Sweden for a while but popularity of this service has increased extra in 2020 when it was the year the pandemic of the corona virus took place. LÄS MER

  5. 5. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Astrid Lindahl; Nathalie Andersson; Pauline Westman; [2019]
    Nyckelord :returns management; customer value; value chain; e-commerce; fashion industry; returns management; kundvärde; värdekedja; e-handel; modeindustri;

    Sammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER