Sökning: "tjänsteåterhämtning"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet tjänsteåterhämtning.
1. En outnyttjad guldgruva : En studie om hur fyra företag motiverar sin kontaktpersonal att lyssna på kunderna
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur tjänsteföretag med många kundkontakter samlar in synpunkter och klagomål från deras kunder. Genom att undersöka hur företag motiverar sin kontaktpersonal att ta emot synpunkter, vill vi förstå i vilken utsträckning empowerment används som motivationsteori. LÄS MER
2. Vi ska ju inte provocera dem om de inte provocerar oss : en studie i bankpersonals hantering av missnöjda kunder
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I dagsläget är en stor del av de svenska bankkunderna missnöjda med sin nuvarande bank, men väljer ändå inte att byta. Samtidigt har bankmarknaden genomgått förändringar den senaste tiden, vilka bland annat innebär att det är lättare att byta bank och att konkurrensen bland bankerna hårdnat till följd av fler aktörer på marknaden. LÄS MER