Sökning: "tjänstedominant-logik"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet tjänstedominant-logik.

  1. 1. Konsumentens upplevda värde av personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Staaf; Emma Olingsberg; [2023]
    Nyckelord :Personaliserad marknadsföring; personalisering- och integritetsparadoxen; The Privacy Calculus Theory; tjänstedominant logik; värdeskapande;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet personaliserad marknadsföring, som har avancerats i dess tillämpning på senare år och har kommit att bli en hyperanpassad upplevelse för mottagaren. Individens informationsutlämnande är centralt för företagens möjlighet att tillämpa marknadsföringsstrategin och därav har det konstaterats att det finns både fördelar och risker med personaliserad marknadsföring, vilket belyses av personalisering- och integritetsparadoxen. LÄS MER

  2. 2. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  3. 3. Energibolags arbete med digitalisering för en marknadsstyrd energiförsörjning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Glemne Viktor; Al-Khuzaie Josef; [2022]
    Nyckelord :Energy industry; Energy utility companies; Digital transformation; Digital services; Service-dominant logic; Service logic; Servitization; Value proposition; Decentralization; Democratization; energibranschen; energibolag; digital transformation; digitala tjänster; tjänstedominant logik; tjänstelogik; tjänstefiering; värdeerbjudande; decentralisering; demokratisering;

    Sammanfattning : Den digitala transformationen som genomsyrar många delar i samhället idag har inte bearbetatsi energibranschen i samma grad. Energibranschen står inför stora förändringar med mål av attvara fossilfria fram till 2040. LÄS MER

  4. 4. Hur skapas värde inom ett hållbart tjänsteekosystem? : En kvalitativ studie utifrån ett tjänstedominant perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Simon Eriksson; Robin Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Service Management; Service-dominant Logic; Value Creation; Governance; Sustainable Service Ecosystem; Service Ecosystem; Hållbarhet; Tjänstehantering; Tjänstedominant logik; Värdeskapande; Styrning; Hållbart Tjänsteekosystem; Tjänsteekosystem;

    Sammanfattning : Samtidigt som fokuset på hållbarhetsarbete inom organisationer har ökat, har det även resulterat i frågor om hur företag skapar ett hållbart värde. Hållbarhet har definierats utifrån tre grundpelare: miljömässig-, ekonomisk- och socialhållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Oklara känslor i en oklar roll

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Fonsell; Kim Kihlström; [2020]
    Nyckelord :Roll; resurser; samskapande; samproduktion; KASAM; välmående; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studenter mår sämre än yrkesverksamma. En individs välmående påverkas av hur tydlig beskrivningen (rollen) för den dagliga sysselsättningen är. Syftet med studien var att bredda kunskapen om svenska studenters välmående genom att applicera ett samskapandeperspektiv på högre utbildning. LÄS MER