Sökning: "tjänsteerbjudande"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade ordet tjänsteerbjudande.

  1. 11. Returhantering som potentiellt värdeförstörande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ludvig Blomqvist; Jesper Bertilsson; [2018]
    Nyckelord :Digitalisering; e-handel; värdeskapande; värdeförstörande; tjänster; service; return management.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien belyser hur returhantering behöver inkludera kundens perspektiv. Returhantering grundas idag utifrån effektivisering av returer och lönsamhet. Det finns behov av kundens perspektiv i returhanteringen för möjligheten av att förstå hur värde skapas och förstörs. LÄS MER

  2. 12. Den stora affären : En kvalitativ undersökning på kundens val av fastighetsmäklare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergh; Cecilia Risvall; [2018]
    Nyckelord :beslutsprocess; företagsekonomi; fastighetsmäklare; fastighetsköp;

    Sammanfattning : För många är bostadsaffären den största och viktigaste affär de kommer genomföra under sin livstid. Eftersom denna affär har så pass stor betydelse väljer de flesta att anlita en fastighetsmäklare som stöd och hjälp under sin försäljning. LÄS MER

  3. 13. En kvalitetsförbättring på spåren

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ingvarsson; Mikael Lidgard; [2017]
    Nyckelord :Kärntjänst; tilläggstjänst; tjänstekvalitet; tjänsteerbjudande; bemyndigande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2017. Lunds universitet. Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Titel: En kvalitetsförbättring på spåren - Om tjänstekvalitet ombord på fjärrtåg i Sverige. LÄS MER

  4. 14. If you book on your own, you travel on your own

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miccis Lilliefelth; Lovisa Borssén Myrén; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; resebyråer; personlig service; konkurrens; kundmedverkan och sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor   Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER

  5. 15. "Var handlar du mat någonstans?" En kvalitativ studie om oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelsköp online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henric Andreasson; Emmie Nordgren; [2017]
    Nyckelord :E-handel; Livsmedel; Upplevd risk; Sanningens ögonblick; Service; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien är en kvalitativ undersökning som utförts med det uttalade syftet att skapa en ökad förståelse för oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelskonsumtion online. Studien baseras på Moran et al (2014, s. 202) modell som undersöker konsumenters resa i en digital kontext samt Jiang et al. (2015, s. LÄS MER