Sökning: "tjänsteerbjudande"

Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade ordet tjänsteerbjudande.

  1. 16. Värdeskapande i en kooperativ förening : en fallstudie om Skogsägarna Mellanskog ekonomiska förening

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Sandra Abrahamsson; [2016]
    Nyckelord :Inspektor; Kvalitativ; Medlem; Medlemskap; Relationsmarknadsföring; Semistrukturerad intervju; Privatskogsägare; Skogsägarförening; Tjänstedominant logik; Tjänstemarknadsföring; Utbo; Åbo;

    Sammanfattning : Skogsindustrin utgör en viktig del i Sveriges samhällsekonomi, den skapar arbetstillfällen och bidrar positivt till landets handelsbalans. För att hålla industrin rullande krävs ett kontinuerligt inflöde av råvara. LÄS MER

  2. 17. Skapande av varaktiga relationer mellan en inköpsorganisation och leverantörer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Lina Magnusson; [2016]
    Nyckelord :fallstudie; interaktion; kommunikation; relationsmarknadsföring; semistrukturerad intervju; skogsägare; tillit; tjänstedominerande logik; upplevd tjänstekvalitet; case study; communication; forest owner; interaction; perceived service quality; relationship marketing; semi-structured interview; service dominant logic; trust;

    Sammanfattning : Den svenska skogsindustrin utgör en viktig hörnsten för landets välfärd. För att industrierna ska vara verksamma krävs tillräckliga volymer av skoglig råvara, vilket kan innebär att skogsbolagen hamnar i en beroendeställning gentemot de privata skogsägarna. LÄS MER

  3. 18. Utveckling av produkt- och tjänstekoncept : Att utgå från antaganden i utvecklingsprocessen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Martin Strid; Isak Jonsson; [2016]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; produktutveckling; tjänstedesign; produktdesign;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur antaganden kan användas som underlag för konceptutveckling och konceptutvärdering av nya PSS- och tjänsteerbjudanden. Dessutom undersöks hur ett konceptval påverkas av att olika vikt läggs på konceptvalskriterier från områdena PSS (produkt- och tjänstesystem) och tjänstedesign. LÄS MER

  4. 19. Förväntningar på konferenser : En studie som beskriver konferensdeltagares förväntningar på konferenser samt vad som påverkar valet av konferens.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Glas; Cecilia Burck; [2015]
    Nyckelord :Konferens; förväntningar; SERVQUAL; tjänsteerbjudande; hygienfaktor; motivationsfaktor.;

    Sammanfattning : I Sverige finns idag ett stort utbud av konferensanläggningar och de flesta drivs av de stora hotellkedjorna, och i och med att marknaden är konkurrensutsatt är det viktigare än någonsin att differentiera sig. För att kunna göra detta och skapa ett mervärde måste konferensanläggningarna förstå kundens förväntningar för att kunna skapa ett så attraktivt tjänstekoncept som möjligt. LÄS MER

  5. 20. Upplevd kvalitet i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen : En kvalitativ studie som förklarar vilka kvalitetsfaktorer som är viktigast för kunderna i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Rosendahl; Malin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På dagens tjänstemarknad råder hård konkurrens. Inom bilservicebranschen har fokus tidigare endast varit på bilen men har nu skiftat till ett mer kundinriktat fokus. Bilservicebranschen har svårt att leverera vad som utlovas och flera oberoende tester visar på fusk under bilservicen, kunderna får därmed inte vad de betalar för. LÄS MER