Sökning: "tjänsteerbjudandet"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet tjänsteerbjudandet.

  1. 1. Från funktion till innovation : En studie om svenska bankkunders upplevda tjänstekvalitet på internetbanken och hur bankernas förbättringsarbete bör prioriteras

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexander da Silva Villalba; Agnes Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Internet banking; Mobile banking; Service quality; Quality improvement; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual; Kundnöjdhet; Internetbank; Mobilbank; Tjänstekvalitet; Kvalitetsförbättring; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom banksektorn har på senare tid ökat, då digitaliseringen av tjänster har möjliggjort för nya aktörer likt neobanker att etablera sig på marknaden. Kvaliteten på tjänsteerbjudandet har stor påverkan på tjänsteföretagens framgång på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av service- och tjänsteerbjudande inom en TPL- verksamhet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Alexander Fallahi; Alexander Ahlstrand; [2019]
    Nyckelord :service- och tjänsteerbjudande; TPL; Sammarbete; Outsourcing; Kundrelation;

    Sammanfattning : I dagens konkurrenskraftiga miljö är det aktuellt för företag att låta TPL-företag överta logistiska funktioner istället för företag att utföra det själva. Företag tar hjälp av TPL-företag av olika anledningar, dels för att minska kostnader men också för att företag inte har resurser för att utföra tjänsten själva. LÄS MER

  3. 3. Innebandyföreningar verksamma inom ett upplevelserum : En kvalitativ studie om innebandyföreningars tjänsteerbjudande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Kokljuschkin; Victor Ohlström; [2018]
    Nyckelord :Spectators; sport organizations; service offerings; added value; experience; Åskådare; idrottsorganisationer; tjänsteerbjudande; mervärde; upplevelse;

    Sammanfattning : Åskådarna inom idrottssektorn har en aktiv roll och en stor betydelse för idrottsorganisationers ekonomi. Tidigare forskning visar att det är viktigt för idrottsorganisationer att integrera med åskådarna med tilläggstjänster som skapar mervärde, eftersom matchen i sig säkerställer inte återkommande åskådare. LÄS MER

  4. 4. Framtidens fastighetsbransch: PropTech och co-workings påverkan på kundvärdet i kontorslokaler : Identifikationen av de faktorer som möjliggör kundvärde och dess påverkan på tjänsteerbjudandet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Joel Ackerstierna; Marcus Gullbrandsson; [2018]
    Nyckelord :PropTech; Värdeerbjudande; Smarta fastigheter; Digitalisering;

    Sammanfattning : Problem definition: Digital innovation affects the world's economies and markets, where business-independent industry changes its way of working. The commercial real estate industry faces a change, where the two concepts of smart home and mobility change the appearance of the future market. LÄS MER

  5. 5. Industrial Symbiosis in Heat Recovery Collaborations between Data Centers and District Heating and Cooling Companies

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Jessica Lind; Erik Rundgren; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tough competition from local heating and cooling solutions fuels the pursuit of new cost efficient heat sources for district energy companies. This master thesis explores the possibilities for a district heating and cooling company to integrate data centers for recovery of residual heat. LÄS MER