Sökning: "tjänsteföretag hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden tjänsteföretag hotell.

  1. 1. Strategier för det nya servicemötet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Cruz; Miranda Ånäs; [2021]
    Nyckelord :Självservice; Självserviceteknologier; Servicemöte; Kundbemötande; Värde; Värdesamskapande; Dart-modellen; Tjänsteverksamheter; Hotellverksamheter; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Skapa djupare förståelse för det nya servicemötet utan personal. Studien avser därmed att undersöka hur tjänsteverksamheter arbetar med självservicen för att skapa bra kundbemötanden. Slutligen vill studien även bidra med forskning om hur självservicen har förändrat servicemötet. LÄS MER

  2. 2. Låt inte gästen få sista ordet. : En kvalitativ studie om hur tjänsteföretag inom besöksnäringen arbetar och skulle kunna arbeta med Sociala medier, WOM och eWOM

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joacim Braunander; Fredrik Olofsson; [2015]
    Nyckelord :CGM; Extern marknadsföring; Sociala medier; Kommunikation; Intern marknadsföring; Word of mouth; electronic Word of mouth;

    Sammanfattning : Internet har utvecklats snabbt de senaste åren och med utvecklingen har sociala medier blivit en stor del av Internet. Sociala medier innebär all form av kommunikation som sker på Internet så som exempelvis Tripadvisor, Facebook, Twitter, Booking.com eller Instagram. LÄS MER

  3. 3. Hur skapar vi bättre arbetstillfredsställelse? : En kvantitativ studie på uppdrag av ett hotell någonstans i Sveriges huvudstad.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mattias Büman; Sara Selberg; [2009]
    Nyckelord :arbetstillfredsställelse; motivation; ledarskap; lärande organisationer;

    Sammanfattning : Sammanfattning. Arbetstillfredsställelse kan påverkas av en rad olika faktorer, och för att uppnå goda resultat inom ramen för detta område krävs engagemang från både chefer och anställda. För att ta reda på hur arbetstillfredsställelsen ser ut på en arbetsplats kan bl.a. LÄS MER

  4. 4. Regioner utan gränser : En studie om hur mindre svenska tjänsteföretag drar nytta av sin region för att locka en internationell kundkrets

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Louise Ahlgren; Stefan Lukacs; Olivia Risberg; [2009]
    Nyckelord :platsmarknadsföring; turism; region; samverkan;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att beskriva hur mindre tjänsteföretag drar nytta av sin region för att locka internationella gäster. Analysera hur de använder sig av platsmarknadsföring och samverkan samt ge rekommendationer till liknande företag. Vi har använt oss utav en abduktiv ansats samt ett kvalitativt forskningsangreppssätt. LÄS MER

  5. 5. Ett dammigt dokument eller en del av vardagen? En undersökning om personalens uppfattningar av etiska riktlinjer i ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Jonas Faxerin Barkman; Petra Karlberg; [2008]
    Nyckelord :företagsetik; etiska riktlinjer; etik; upplevelse; uppfattning;

    Sammanfattning : Förväntningarna på företagens etik har ökat från allmänheten under de senaste åren. För att överleva behöver företag ett utbyte med intressenter, genom att bland annat införa etiska riktlinjer kan företaget leva upp till intressenternas önskemål. LÄS MER