Sökning: "tjänsteföretag process"

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade orden tjänsteföretag process.

  1. 1. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Persson; Marlene Blüme Garcia; [2023]
    Nyckelord :tjänsteinnovation; innovationsprocessen; ledarskap; ledaregenskaper;

    Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER

  3. 3. Varför lämnar fastighetsmäklare yrket? : En studie om varför fastighetsmäklare väljer att lämna yrket inom fem år

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sofie Mattsson; Emmie Lindeberg; [2022]
    Nyckelord :Real estate agent; real estate business; deregistration; organizational culture; staff turnover; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; avregistrering; organisationskultur; personalomsättning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fastighetsmäklaren är en oberoende part mellan köpare och säljare och har flera viktiga uppgifter under en försäljningsprocess. För att bli en registrerad fastighetsmäklare krävs i skrivande stund en högskoleutbildning på minst 120 högskolepoäng samt 10 veckors praktik, men utbildningskraven kommer under de närmaste åren att bli högre. LÄS MER

  4. 4. Att etablera sig inom mäklarbranschen : En kvalitativ studie om hur nya mäklarfirmor arbetar för att differentiera sig från konkurrenter inom mäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Jan Ocean Hsia; [2020]
    Nyckelord :brokerage firms; brokers; competition; service companies; market establishment; mäklarfirmor; mäklare; konkurrens; tjänsteföretag; marknadsetablering;

    Sammanfattning : Inledning: I relation till det snabbföränderliga samhället som präglas av fortsatt digitalisering fortsätter strömmarna av nya och hårda konsumentkrav som påverkar den renodlade och traditionella mäklarfirmans verksamhet. Idag ställs således en stor press på mäklarfirmor att kunna särskilja sig från konkurrenter med syfte att kunna anta en stark position på marknaden. LÄS MER

  5. 5. Challenges to Develop and Commercialise Innovations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ALICIA JOTOFT; MATTIAS STÅLERED; [2020]
    Nyckelord :Innovation Process; Development and Commercialisation; NPD; Ambidexterity; Innovationsprocess; utveckling och kommersialisering; ny produktutveckling; tvåhänthet;

    Sammanfattning : Digitalisation has changed the way many industries do business, and the consultancy industry has not escaped the challenges these changes can bring. To stay competitive, companies need to explore new products and services, as well as maintain their established businesses. LÄS MER