Sökning: "tjänsteföretag skillnad"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden tjänsteföretag skillnad.

  1. 1. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  2. 2. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  3. 3. Redovisningval i tjänsteföretag : Vad ligger till grund för valet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Romina Chanko; Ximena Rojas; [2018]
    Nyckelord :Accounting choice; service business; K3; revenue recognition; incentive; Redovisningsval; tjänsteföretag; K3; intäktsredovisning; incitament;

    Sammanfattning : Bakgrund: Finansiella rapporter har en betydande roll på marknaden och kan se olika ut beroende på incitament bakom redovisningsval. Företag kan bland annat påverka intäkterna beroende på incitament. Detta såg man i företaget Enron som försökte möta förväntningar genom att tidigarelägga intäkterna som gjorde att de gick i konkurs. LÄS MER

  4. 4. En fastighetsmäklares etiska värderingar : En analys av i vilken utsträckning de demografiska faktorerna påverkar en fastighetsmäklares etiska värderingar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Joel Haglund; Sanne Holgersson; [2015]
    Nyckelord :Real estate broker´s; ethical climate; ethical codes; marketing; gender; age; work experience; Fastighetsmäklare; etiskt klimat; etiska koder; marknadsföring; kön; ålder; arbetslivserfarenhet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om de demografiska faktorerna kön, ålder och arbetslivserfarenhet påverkar de etiska värderingarna. Studien kommer även undersöka om de etiska koderna inom företagen påverkar de etiska värderingarna i givna situationer bland försäljare i tjänsteföretag. LÄS MER

  5. 5. Kreditbedömning av kunskapsintensiva service- och tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Milica Simic; [2015]
    Nyckelord :Kreditbedömning; bransch; KIBS; finansiella rapporter; immateriella tillgångar;

    Sammanfattning : De olika kriserna samt låg- och högkonjunkturer som inträffat har medfört till att bankerna blivit mer återhållsamma i sin kreditgivning. Det som kan påverka bankers kreditbeslut är kreditbedömningsprocessen. LÄS MER