Sökning: "tjänsteföretag"

Visar resultat 11 - 15 av 466 uppsatser innehållade ordet tjänsteföretag.

  1. 11. Varför lämnar fastighetsmäklare yrket? : En studie om varför fastighetsmäklare väljer att lämna yrket inom fem år

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sofie Mattsson; Emmie Lindeberg; [2022]
    Nyckelord :Real estate agent; real estate business; deregistration; organizational culture; staff turnover; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; avregistrering; organisationskultur; personalomsättning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fastighetsmäklaren är en oberoende part mellan köpare och säljare och har flera viktiga uppgifter under en försäljningsprocess. För att bli en registrerad fastighetsmäklare krävs i skrivande stund en högskoleutbildning på minst 120 högskolepoäng samt 10 veckors praktik, men utbildningskraven kommer under de närmaste åren att bli högre. LÄS MER

  2. 12. Bankanställdas motivation i det nya normala : En kvalitativ studie om bankanställdas motivation vid distansarbete

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Frida Stafrin; Clara Wadér; [2022]
    Nyckelord :Distance work; working from home; motivation; bank employees; SDT; Distansarbete; motivation; bankanställda; SDT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tjänsteföretag såsom banker är i stort behov av motiverade anställda då det skapar förutsättningar för goda prestationer och service av bra kvalitet. Motivation har vidare visat sig påverkas i olika riktningar av det distansarbete som numera blir allt vanligare. LÄS MER

  3. 13. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  4. 14. Att kombinera service design och agila metoder i en tjänsteutvecklingsprocess : En kvalitativ fallstudie på SJ

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Lohm; Julia Månsson; [2022]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; tjänsteutvecklingsprocess; service design; agila metoder;

    Sammanfattning : På grund av teknikutvecklingen och digitaliseringens framfart möter dagens tjänsteföretag förändrade kundkrav och högre förväntningar. Exempelvis förväntar sig kunder personligt anpassade upplevelser och tjänster och produkter ska ha mer specifika egenskaper, certifieringar och vara hållbara. LÄS MER

  5. 15. “Det måste vara rätt person på rätt typ av jobb”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Klingestam Lundqvist; Johanna Malmberg; Sandra Sovre; [2022]
    Nyckelord :Kunskapsbaserade tjänsteföretag; övertidsarbete; work life balance; WLB; juniora managementkonsulter; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa djupare förståelse till varför juniora managementkonsulter arbetar i den utsträckning som de gör. Vidare ämnar vi bidra med kunskap till forskning kring övertidsarbete och work life balance på kunskapsbaserade tjänsteföretag genom att, utifrån respondenternas redogörelser, undersöka juniora managementkonsulters upplevelser om deras arbetssituation. LÄS MER